ROMGAZ vizează expansiunea pe pieţele internaţionale
Cristian Roșu (ASF): Asigurările de sănătate și educația financiară, provocările anului 2019
Prezent astăzi la evenimentul „XPRIMM Time for business – Provocările anului 2019” Cristian Roșu – vicepreședintele ASF, a declarat:
„Din datele disponibile pe baza raportărilor primite la 30.09.2018, valoarea totală a primelor brute subscrise de către cele 29 de societăți de asigurare active a fost de 7,47 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 2% fată de aceeași perioadă a anului 2017, când valoarea înregistrată a fost de 7,32 miliarde lei.
Piața a continuat să fie dominată de asigurările generale – pondere 79% – cu un volum de prime brute subscrise de 5,88 miliarde lei, în creștere cu 2% față de perioada similară a anului 2017, în timp ce asigurările de viață au reprezentat 21% din totalul primelor brute subscrise, cu un volum de prime brute subscrise de 1,59 miliarde lei înregistrând o creștere de 4% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Asigurările de raspundere civilă auto (RCA), cu un volum de prime brute subscrise de 2,69 miliarde lei, au continuat să dețină ponderea principală – 46% – în totalul de prime brute subscrise pentru asigurările generale.
În cazul asigurărilor RCA s-a înregistrat o scădere a volumului de prime brute subscrise cu 6% față de primele 9 luni ale anului precedent, însă numărul contractelor de asigurare încheiate a crescut (6.093.155 față de 5.643.732).
Din datele statistice disponibile în acest moment se poate aprecia ca piața asigurărilor nu a înregistrat modificări semnificative și apreciem că aceeași va fi tendința și pentru anul 2019.
Cu toate acestea, apreciem anul 2019 ca unul plin de provocări în activitatea industriei, pornind de la obiectivele pe care ni le-am propus.
Unul dintre acestea este legat de consolidarea implementării noilor directive care au generat modificări de substanță în 2018, și anume GDPR și IDD, aceasta din urmă vizând două direcții extrem de importante, pe de o parte distribuția, reglementă recent prin Norma 19/2018 și pe de altă parte pregătirea profesională reglementată prin Norma 20/2018.
Preocuparea noastră principală va fi îndreptată în direcția punerii corecte în aplicare a prevederilor celor două norme, având ca rezultat conduita în relația cu consumatorul.
Dealtfel, conduita în relația cu consumatorul trebuie să aibă ca rezultat creșterea gradului de cuprindere în asigurare, România înregistrând un grad de penetrare de doar 1,21% din PIB față de valori mult mai mari care se înregistrează în țările dezvoltate (12% Franța și 6% Germania).
Cei doi indicatori care dau imaginea de ansamblu asupra pieței asigurărilor, și anume gradul de penetrare și gradul de concentrare, denotă o piață mică comparativ cu PIB, ceea ce, la prima vedere constituie un aspect negativ.
Acest lucru trebuie văzut însa ca o oportunitate întrucât există loc de creștere, piața românească dispunând de un potențial înca foarte mare.
În acest sens, vom continua să ne implicăm în acțiunile de educație financiară începute și, de asemenea, vom avea în vedere demararea altor activitați noi, astfel încat consumatorul de produse de asigurare să înteleagă care sunt produsele de care are nevoie și ce asteptări trebuie să aibă, atât de la produsele achiziționate cât și de la serviciile pe care trebuie să le primească din partea distribuitorilor și a societăților de asigurare.
Pornind de la aceste lucruri, provocările anului 2019 sunt legate de:
– Revizuirea Legii 132/2017 a RCA, în acord cu Directivele Europene care se vor produce în prima parte a anului 2019, cu câteva modificări ce vor avea menirea de a crea mai multă flexibilitate și premisele maturizării acestui segment de asigurări;
– Modificări aduse Legii 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva dezastrelor ce au ca scop creșterea gradului de penetrare;
– Modificarea Legii 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea și lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, prin care vom crea de fapt o lege comună cu Legea 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor astfel încât să rezulte un cadru complet de intervenție timpurie în situații nefavorabile;
– Legea privind societațile mutuale de asigurare, aflata înca în dezbatere și care va constitui un element de noutate pe piața românească de asigurări;
Cea mai mare provocare a anului 2019 este dată însă de asigurările de sănătate, care vor trebui acceptate și în mediul public, un posibil parteneriat având ca rezultat crearea de surse alternative de finanțare pentru prestatorii publici de servicii medicale și nu în ultimul rând, creând consumatorului accesul la servicii medicale complete, de calitate și alternative.”
Evenimente la Romexpo în semestrul I 2019
Băncile caută soluţii pentru stabilitate financiară
Penny Market a investit in remodelarea retelei de magazine
Prețul electricității pentru clienții casnici rămâne constant în următorii 3 ani
Investiție de 50.000 euro la BistroMar
Evenimentul internațional BACK 2 BUSINESS revine în București cu cea de-a treia ediție
Evenimentul internațional BACK 2 BUSINESS revine în București cu cea de-a treia ediție pe data de 11 martie 2019, la hotel JW Marriot. Tradiția se continuă și anul acesta cu participarea liderilor din mediul de business internațional, prin implicarea Camerelor de Comerț, a ambasadelor și a numeroaselor asociații ale oamenilor de afaceri din România. BACK 2 BUSINESS aduce împreună antreprenori și membri ai organizațiilor de business într-un cadru formal și creează oportunități de networking pentru profesioniștii din comunitatea de afaceri românească. Organizat în întreaga lume, evenimentul oferă participanților posibilitatea de a explora perspective de business internaționale și de a realiza conexiuni dincolo de granițele țării. BACK 2 BUSINESS 3rd Edition Bucharest pune la dispoziția invitaților o platformă online pe care aceștia o pot accesa pentru a prestabili întâlniri cu participanții care prezintă interes în Business Lounge, spațiu conceput special în cadrul evenimentului pentru găzduirea discuțiilor. Înregistrarea în această platformă oferă posibilitatea de a intra în contact direct cu persoanele care vor participa la viitoarele evenimente globale BACK 2 BUSINESS. În egală măsură, prin intermediul evenimentului, companiile se pot bucura de expunere și pot fi mai aproape de comunitatea internațională a oamenilor de afaceri accesând pachetele de sponsorizare. Anul acesta, organizatorii îl aduc în calitate de guest speaker pe Roger Harrop, The CEO Expert, autor și speaker internațional, prezent în Top 10 Management & Strategy Speakers Worldwide. Prezentarea sa “WIN! How to succeed in the new game of business” face parte din seria discursurilor adunate sub umbrela conceptului ”Staying in the Helicopter®” și se axează pe idei și tehnici prin care antreprenorii și managerii de top pot dezvolta afacerile dintr-o perspectivă simplă și aplicată. BACK 2 BUSINESS 3rd Edition din 2019 se bucură de sprijinul a peste 10 Camere de Comerț, a numeroase asociații ai oamenilor de afaceri și a câtorva sponsori globali, cum ar fi:
Nomade Communication
COBCOE, The Corporate Group, FARAZAD INVESTMENTS, MoneyCorp și Oil & Gas ALLIANCE, dar și locali.

