Rata șomajului în zona euro a scăzut la 7,9% în noiembrie 2018

0
Rata medie a șomajului în zona euro a scăzut la 7,9% în noiembrie 2018, cel mai mic nivel din octombrie 2008 până în prezent, potrivit datelor publicate, miercuri, de Eurostat, conform Profit.ro. În octombrie 2018, rata șomajului în zona euro era 8%. În noiembrie 2017, aceasta era 8,7%, scrie News.ro. În România, rata șomajului în noiembrie 2018 a scăzut la 3,9%, date ajustate sezonier, față de luna precedentă, arată datele transmise miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). La nivelul Uniunii Europene (UE), rata media a șomajului a rămas la 6,7% în noiembrie 2018, același nivel fiind înregistrat în luna anterioară, potrivit Eurostat. Acesta este cel mai scăzut nivel înregistrat din anul 2000, când Eurostat a început să publice date lunare referitoare la rata șomajului în UE.

Analiză Deloitte: Activitate intensă de M&A în 2018 în România

Piața de fuziuni și achiziții din România s-a apropiat de 2 miliarde de euro în 2018, arată o analiză a Deloitte România realizată pe baza surselor publice și a tranzacțiilor cu valoare comunicată. Luând în calcul și tranzacțiile a căror valoare nu a fost comunicată, piața totală a fuziunilor și achizițiilor din România se situează între 3,8 și 4,3 miliarde de euro, potrivit estimărilor Deloitte, puțin sub nivelul anului precedent. „Am asistat la o ușoară diminuare a activității de M&A în 2018, după ce în 2017 a existat un context particular, cu o valoare record a tranzacțiilor între 100 și 500 de milioane de euro. În pofida acestei evoluții, piața rămâne la un nivel robust, specific unui an de creștere economică. Premiera anului 2018 a fost reprezentată de cele două finanțări prin care startup-ul românesc UiPath a atras puternice fonduri de investiții din lume, devenind primul unicorn din sectorul IT din România”, a spus Ioana Filipescu, Partener Corporate Finance, Deloitte România.
Ioana Filipescu, Partener Deloitte Romania
Ioana Filipescu, Partener Deloitte Romania
În 2018, au fost anunțate 14 tranzacții cu o valoare comunicată sau estimată de cel puțin 100 de milioane de euro. În total, numărul tranzacțiilor contabilizate de către Deloitte a fost de 96 în 2018. Valoare medie a tranzacțiilor cu valoare comunicată a fost de 50 de milioane de euro. Cele mai mari tranzacții anunțate în 2018 au fost:
  • achiziția de către Vodafone a acțiunilor Liberty Global din Germania, Republica Cehă, Ungaria și România (valoare necomunicată pentru România);
  • achiziția de către Advent International a grupului Zentiva, inclusiv Zentiva SA România, fostul Sicomed (valoare calculată la 287 de milioane de euro, aplicând multiplul EBITDA al tranzacției la rezultatele Zentiva SA din 2017);
  • vânzarea Agricost către grupul Al Dahra, cea mai mare tranzacție din agricultură în România (valoare: 200 de milioane de euro);
  • achiziția de către frații Pavăl a proiectului de birouri The Bridge de la Forte Partners (valoare necomunicată);
  • achiziția unui pachet de 7,5% din startup-ul românesc UiPath, specializat în dezvoltarea de soluții pentru auto­matizarea proceselor in­terne cu aju­torul roboticii, de către un consorțiu de investitori condus de Sequoia Capital, care a dus compania la o evaluare de 2,6 miliarde de euro (valoare: 194 de milioane de euro). Aceasta a reprezentat a doua finanțare atrasă în 2018 de către UiPath, la șase luni de la prima rundă;
  • preluarea proiectului de birouri Oregon Park din zona Barbu Văcărescu din Pipera de către Lion’s Head Investment, care realizează prima achiziție în România (valoare necomunicată);
  • achiziția de către grupul german Phoenix a distribuitorului Farmexim și a rețelei Help Net (valoare necomunicată);
  • vânzarea de către SIF Oltenia a participației de 6,3% pe care o avea la BCR către Erste Group Bank (valoare: 140 de milioane de euro);
  • prima finanțare atrasă de către UiPath, acordată de către Accel, Capital G și Kleiner Perkins Caufield & Byers (124 de milioane de euro). În urma acestei tranzacții, UiPath a devenit primul unicorn românesc – un startup a cărui evaluare a depășit un miliard de dolari;
  • vânzarea de către fondul de investiții Abris a firmei de curierat Urgent Cargus către fondul de investiții Mid Europa, cea mai mare tranzacție din acest domeniu de până acum (valoare necomunicată);
  • preluarea de către Liberty House a combinatului ArcelorMittal Galați, alături de combinatele din Macedonia, Italia și Cehia (valoare necomunicată);
  • achiziția unui pachet de 23% din producătorul de aluminiu Alro din Slatina de către Pavăl Holding, un vehicul deținut de către frații Pavăl (valoare: 108 milioane de euro);
  • achiziția de către Unilever a producătorului de înghețată Betty Ice, la finalul unei proceduri competitive de vânzare (valoare necomunicată);
  • preluarea de către dezvoltatorul imobiliar Immofinanz a centrului comercial Sun Plaza, a hotelului Novotel şi a birourilor Sun Offices (valoare necomunicată).
  Activitatea fondurilor de private equity s-a menținut la un nivel ridicat în 2018, cu 12 tranzacții anunțate, la vârful clasamentului fiind preluarea Zentiva (inclusiv producătorul local Zentiva SA) de către Advent International. Valoarea totală a achizițiilor realizate de fonduri a fost de peste 1,1 miliarde de euro, potrivit estimărilor Deloitte. „Interesul investitorilor financiari pentru România s-a păstrat, în condițiile în care companiile românești au continuat să crească, iar fundamentul macroeconomic nu s-a schimbat semnificativ față de anul precedent”, a adăugat Ioana Filipescu. În 2018, echipa de Corporate Finance a Deloitte România a asistat acționarii Farmexim/Help Net în vânzarea către Phoenix, a acordat asistență Oresa Ventures la vânzarea producătorului de vopsele Fabryo către AkzoNobel, a asistat de asemenea acționarii Animax în vânzarea către TRG, precum și acționarii IKB în vânzarea către BNP Paribas. Alături de experți ai Deloitte Marea Britanie și Reff & Asociații, echipa de Corporate Finance a oferit consultanță companiei Chimcomplex SA Borzești în demersul de obținere de finanțare pentru a susține preluarea activelor Oltchim SA, aflată în insolvență. În urma acestei tranzacții, va rezulta cel mai mare producător de produse chimice din România.   Piața de M&A din România, în 2018:
  • valoare piață (tranzacții cu valoare comunicată): 1,9 miliarde de euro;
  • valoarea medie (tranzacții cu valoare comunicată): 50 de milioane de euro;
  • valoare piață (inclusiv tranzacții cu valoare necomunicată – estimare Deloitte): între 3,8 și 4,3 miliarde de euro;
  • număr tranzacții (inclusiv cele a căror valoare nu a fost comunicată oficial): 96;
  • număr tranzacții cu o valoare comunicată sau estimată de cel puțin 100 de milioane de euro: 14.
grafic ma   * Notă: Graficul include tranzacțiile anunțate în perioada relevantă cu valoare declarată mai mare de 5 milioane de euro. Cifrele istorice sunt ajustate la zi cu valoarea tranzacțiilor rezultată din ultimele informații disponibile.

„Comunicare și media emergente”, specializare nouă la SNSPA

0
Facultatea de Comunicare și Relaţii Publice a Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) anunţă lansarea unei specializări noi, cu predare în limba engleză: „Comunicare și media emergente”/„Communication and Emerging Media”. Este un program de studii universitare de licență, învățământ cu frecvență. Planul de învățământ este caracterizat de inişiatori prin aceea că „reflectă tendințele din programele de studii similare oferite de universități din Statele Unite ale Americii, din Europa și din țară”, în condiţiile în care, „odată cu dezvoltarea pieței dispozitivelor mobile, proliferarea diverselor formate media și creșterea interconectării și a accesului la informație, a apărut și cererea pentru specialiști care să comunice strategic, eficient, sigur, corect în aceste noi media”. Prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu, decanul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, subliniază: „Am inițiat programul de Comunicare și media emergente cu gândul de a încuraja tinerii talentați și ambițioşi să îmbrățișeze lumea digitală și să valorifice, pentru ei și pentru organizațiile în care vor lucra, revoluţia tehnologică. Tot ce se întâmplă în acest moment în jurul nostru confirmă ideea că viitorul este al comunicării, iar când se face joncțiunea și cu tehnologia, putem spune că avem șansa de a le oferi studenţilor și absolvenţilor de comunicare tot ce le trebuie pentru a izbândi”. Absolvenţii pot deveni „specialiști în marketing digital, specialiști în Social Media, experți în performance media, consultanți în PR online; specialiști în comunicare și relaţii publice, consultanţi în PR comercial, instituţional, politic, cultural, sportiv, internaţional; brand manageri și directori de produs, consultanţi de marketing și comunicare electorală, specialiști și consultanţi în resurse umane și traineri”.    

Stagiunea lunii ianuarie la UNATC

0
Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC) prezintă în luna ianuarie producţiile studenţilor: – „Menajeria de sticlă” de Tennessee Williams – anul III licență Actorie, clasa conf. univ. dr. Andreea Vulpe, coordonator proiect Iulia Lumânare, traducerea și adaptarea Iulia Lumânare, scenografie și costume Gabriela Petrov – 12 ianuarie, 13 ianuarie, 19 ianuarie, 20 ianuarie, 26 ianuarie, 27 ianuarie, ora 19:00, la ONE UNATC (str. Matei Voievod, nr. 75-77), intrarea liberă în limita locurilor disponibile, rezervate la rezervari.unatc@gmail.com – „Pescărușul” după A. P. Cehov – anul II master Arta Actorului, clasa prof. univ. dr. Tania Filip, regia Tania Filip, asistent regie Vlad Trifaş, scenografie Mădălina Sandu, Mădălina Niculae – 17 ianuarie, ora 19:00, la Teatrul Mic, sala Studio (Str. Gabroveni 57), intrarea cu bilet cumpărat de la Teatrul Mic și de pe www.teatrulmic.ro (30 de lei / 20 de lei pentru elevi, studenți și pensionari) – „12 oameni furioși” de Reginald Rose – anul III licență Actorie, clasa conf. univ. dr. Mircea Gheorghiu, lector univ. dr. Mihai Brătilă, drd. Bogdan Dumitrescu – 14 ianuarie, 15 ianuarie, 25 ianuarie, 26 ianuarie, 27 ianuarie, ora 20:00, sala Atelier UNATC (str. Matei Voievod, nr.75-77).    

Campania „Apăr apa!”, adresată fermierilor mici

0
Ministerul Apelor și Pădurilor a lansat campania națională de informare „Apăr apa!”, adresată în principal „fermierilor mici care, fie din lipsă de informare, fie din lipsă de mijloace, nu respectă condițiile minimale pentru protecția apelor împotriva poluării cu nutrienți.” Campania face parte din proiectul „Controlul integrat al poluării cu nutrienți”, implementat de MAP, finanțat dintr-un împrumut al Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD). Ministrul apelor şi pădurilor, Ioan Deneș, argumentează utilitatea proiectului şi a campaniei: „Avem nevoie ca micii fermieri să înțeleagă legătura directă între felul în care își gestionează gunoiul de grajd și nivelul de poluare cu nitrați al fântânii din curte. Nitrații nu dispar la fierbere și ajung în mâncarea gătită cu apa din fântână. Practic, primii care sunt  afectați de această poluare sunt chiar fermierii și familiile lor”. Prin proiect este finanțată „înființarea de platforme comunale pentru gunoiul de grajd și a sistemului de colectare aferent de la populație, stații de compostare și perdele de vegetație pentru protecția apelor de suprafață. Beneficiarii și gestionarii acestor investiții sunt exclusiv autoritățile locale care au depus proiecte eligibile și care au obținut finanțarea”. Au fost depuse și evaluate „173 de note conceptuale, din care s-au selectat 97 de sub-proiecte: 92 investiții în platforme pentru colectarea și managementul gunoiului de grajd, 4 stații de compostare și o perdea forestieră”. Ministrul Ioan Deneş precizează: „La finalul anului 2018 am semnat contracte de finanțare pentru 12 din cele 97 de sub-proiecte selectate privind platforme comunale pentru colectarea și managementul gunoiului de grajd și pentru 10 seturi de utilaje necesare întăririi capacității de operare a unor platforme finanțate anterior. Valoarea acestor investiții este de 24,95 milioane lei, din care 23,41 milioane lei finanțare MAP. Diferența o reprezintă contribuțiile UAT-urilor beneficiare”. Un set de utilaje alocat unei platforme este format din: un tractor, două remorci, un încărcător frontal, o mașină de împrăștiat gunoi și o cisternă vidanjă.    

Amazon este cea mai valoroasă companie listată la bursă din lume

0
Amazon, înființată în urmă cu 25 de ani, a eclipsat Microsoft, devenind pentru prima dată cea mai valoroasă companie listată la bursă din lume, transmite BBC. La finalul ședinței de luni a Bursei de la New York, acțiunile Amazon au urcat cu 3,4%, astfel încât capitalizarea bursieră a companiei a ajuns la 797 de miliarde de dolari, depășind Microsoft, a cărei capitalizare bursieră s-a situat la 789 miliarde de dolari, scrie Agerpres. Jeff Bezos, fondatorul retailerului online Amazon, este cel mai bogat om din lume, cu o avere estimată la 135 de miliarde de dolari, conform indicelui miliardarilor realizat de Bloomberg. El l-a depășit anul trecut pe fondatorul Microsoft, Bill Gates.

Isărescu: Roborul continuă să scadă

0
Indicele Robor scade de două luni, în contextul în care anticipaţiile inflaţioniste au fost în scădere încă din vara anului trecut, iar această scădere nu are legătură cu „taxa pe lăcomie”, anunţată recent de ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a spus, marţi, guvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), Mugur Isărescu, potrivit News.ro. În 6 decembrie, potrivit datelor afişate de BNR, indicele Robor la trei luni a scăzut atunci la 3,08%, cel mai mic nivel din luna iulie a anului 2018, conform Economica.net. În 18 decembrie, Eugen Teodorovici a anunţat că, Guvernul va introduce, de la 1 ianuarie 2019, o „taxă pe lăcomie” pe activele băncilor, acestea urmând să fie taxate diferenţiat, în funcţie de nivelul Robor la 3 şi la 6 luni. Guvernul speră să obţină suplimentar 3,6 miliarde de lei în 2019, din această nouă taxă. Totodată, întrebat ce va face în acest an, după expirarea mandatului, Isărescu a spus că „Parlamentul va hotărî”.

Samsung a lansat televizoare la care utilizatorii vor putea modifica mărimea ecranului

0
Samsung a prezentat la târgul CES Las Vegas noi televizoare modulare la care mărimea ecranului poate fi modificată, compania expunând un model de 75 de inci, dar și unul uriaș, de 219 inci. Samsung a prezentat acum un an tehnologia prin care mărimea ecranului poate fi ajustată, iar despre modelul The Wall s-a scris mult, potrivit Hotnews.ro Tehnologia MicroLED nu are nevoie de lumină de fundal, LED-urile generând propria lumină, iar compania spune că această tehnologie oferă contraste mult mai bune la culorile luminoase în comparație cu tehnologia OLED promovată de Sony și LG. ”Datorită structurii modulare a micro-LED-urilor, această tehnologie oferă flexibilitate în ceea ce privește dimensiunea ecranului, care permite utilizatorilor să-l personalizeze pentru a se încadra în orice cameră sau spațiu. Prin adăugarea modulelor Micro LED, utilizatorii își pot extinde ecranul la orice dimensiune dorită. Funcționalitatea modulară a micro-LED-urilor va permite utilizatorilor să creeze un display final, chiar și la dimensiunile neregulate de 9×3, 1×7 sau 5×1, care să se potrivească nevoilor lor spațiale, estetice și funcționale.

Eminescu şi gândirea economică

Ierarhia socială n-ar trebuii să fie decât o ierarhie a muncii”. (Mihai Eminescu).

În fiecare an, la 15 ianuarie, sărbătorimziua lui Eminescu” care, din anul 2010, a fost instituită „Ziua Culturii Naționale”. Dintre multiplele manifestări ale geniului lui Eminescu, în articolul de faţă doresc să prezint o parte din gândirea sa economică, din care politicienii, parlamentarii și guvernanţii noştri au multe de învăţat, dacă vor, și dacă au şi capacitatea.

Despre „Eminescu economistul” s-au publicat numeroase articole (inclusiv pe Internet) şi chiar o carte remarcabilă, prima şi, se pare, unica în România pe acest subiect, intitulată „Eminescu, economistul”, de Alexandra Olivia Nedelcea, prin Fundația „Scrisul Românesc”, Craiova, 2000, 206 p. Geniul lui Eminescu se regăseşte şi în gândirea sa economică, inclusiv în abordarea problemelor fiscale, de mare fineţi, pe care politicienii, parlamentarii şi guvernanţii noştii le ignoră şi în prezent. Edificatoare pentru gândirea economică a lui Eminescu sunt fie şi numai articolele publicate în ziarul Timpul, cele mai multe în lunile iulie şi august din anul 1881, dintre care exemplificăm „Creditul mobiliar”, „Creditul mobiliar şi jocul la bursă”, „Creditul mobiliar şi presa capitalei”, „Statutele creditului mobiliar”. Din scrierile economice ale lui Eminescu rezultă: 1) exactitate, conştiinciozitate şi corectitudine în cercetarea fenomenelor descrise; 2) polemicile sale (necruţătoare), care sunt făcute numai şi numai în slujba interesului naţional; 3) concepţia sa unitară despre economia politică privită ca factor esenţial al propăşirii şi al independenţei economice, sociale şi politice a României, concepţie a cărei actualitate este de netăgăduit. Foarte interesante sunt analizele critice, fundamentate pe o temeinică documentare, despre deficitele bugetare existente în perioada analizată a anilor 1862 – 1879. Eminescu aduce numeroase argumente despre necesitatea echilibrării bugetelor, şi cu atât mai mult despre crearea unor excedente bugetare care ar avea ca efect ridicarea nivelului de trai, care este scopul oricărei economii naţionale, deoarece numai în aceste condiţii „poporul, căci numai de el poate fi vorba, s-ar îmbrăca mai bine, s-ar hrăni mai bine, şi-ar dura locuinţă mai încăpătoare şi mai sănătoasă şi în fine s-ar înmulţi[1]. În ceea ce priveşte „dările”, Eminescu atrage atenţia asupra adevărului conform căruia folosirea chibzuită a banului public (perceput pe calea dărilor de la cetăţeni) este o problemă foarte importantă: „Nu ceea ce percepe de la contribuabil e cestiunea principală, ci întrebuinţarea productivă sau improductivă pe care el o face de acele venituri. Dacă cele venituri se cheltuiesc în mod improductiv, fie pentru a-şi susţine luxul clasei guvernante, fie pentru necesităţi politice, în disproporţie cu însemnătatea şi puterea unei ţări, banul perceput nu e aproape de nici un folos economic pentru popor[2]. Versurile din poezia Scrisoarea III-a, a lui Eminescu, prezintă modul în care: 1) saltimbanci şi irozii[3] ne fac legi şi ne pun biruri, ne vorbesc filozofie; spuma asta-nveninată, astă plebe, ăst gunoi, a ajuns-a fi stăpână şi pe ţară şi pe noi!, care numai banul îl vânează şi câştigul fără muncă; 2) fonfii şi flecarii, găgăuţii şi guşaţii, bâlbâiţi cu gura strâmbă, au ajuns stăpânii astei naţii!, sfâşiind această ţară, făcând neamul nostru de ruşine şi ocară. Tot Eminescu ne oferă soluţia prin care putem scăpa de aceştia, respectiv cu ajutorul unui Vlad Ţepeş care, punând mâna pe ei, să-i împartă în două cete: în smintiţi şi în mişei, şi în două temniţi large cu de-a sila să-i adune, să dea foc la puşcărie şi la casa de nebuni! Un stat care nu se bazează pe „ierarhia meritului”, pe „criteriul valorii muncă”, este un stat bolnăvicios. „Secretul vieţii lungi a unui stat este păstrarea ierarhiei meritului”. (Mihai Eminescu). Ca un finanţist foarte bine documentat, Eminescu dă exemplul altor ţări în care banii contribuabililor sunt folosiţi cu chibzuinţă, contribuind la creşterea bunăstării cetăţenilor săi: „dar serviciile pe care statul le aduce în schimb cu banul contribuabilului sunt nu numai echivalente, ci întrec cheltuiala făcută. Prin sumele ce le consumă mecanismul statului se înlătură pierderile ce se opun producţiunii şi schimbului; prin cheltuielile făcute se uşurează oricărui producător condiţiile în cari munceşte, încât producţiunea creşte în proporţie cu cheltuielile statului şi viceversa. Bunăstarea fiecărui individ sporeşte şi, fiindcă bunăstarea e condiţia bunului trai, media vieţii fiecăruia devine mai lungă, copiii crescuţi în condiţii mai bune de cum fuseseră părinţii lor, o generaţie şi mai viguroasă şi mai aptă pentru producţiune ia locul celei ce se stinge.”[4]. Eminescu atrage atenţia şi asupra unor adevăruri care, parcă sunt scrise pentru zilele noastre: „la noi sporirea veniturilor statului înseamnă totdeauna diminuarea veniturilor fiecărei economii private, nu din prisosul producţiunii, ci, la clasele de jos, de-a dreptul din primele necesităţi, din plata muncii zilnice se percepe darea; mărimea contribuţiilor statului este echivalentă cu mărimea mizeriei populaţiunii[5]. Şi atunci, ca şi acum, politicile economice și sociale greşite în creşterea poverii fiscale (a impozitelor, a taxelor, a contribuţiilor etc.) are drept consecinţă diminuarea nivelului de trai al tot mai multor cetăţeni, descreşterea numerică a populaţiei manifestată în zilele noastre prin plecarea a aproape 4 milioane de persoane (dintre cele mai productive) din ţară. Eminescu nu este împotriva redimensionării dărilor fiscale, dar el atrage atenţia asupra necesităţii stabilirii impozitelor în funcţie de posibilităţile de plată ale fiecăruia, principiu exprimat astăzi pin noţiunea de „puterea contributivă”: „suntem mai departe decât oricând de cea elementară facultate a poporului de a-şi face singur dările în proporţie cu puterile lui”. Această elementară facultate a guvernanţilor, de „a stabili dările în proporţie cu puterea de plată ale fiecărui contribuabil (plătitor de impozite)” înseamnă aplicarea principiului „impozitării în cote progresive compuse”, care se aplică în (aproape) toate ţările dezvoltate ale lumii, nu și în România. Eminescu atrage şi atenţia şi asupra adevăraţilor vinovaţi, cei din conducerea ţării, care adoptă impozite istovitoare, în special pentru marea majoritate săracă a ţării, precizând că orice ban care i se ia cetăţeanului-contribuabil, printr-o impozitare inechitabilă (precum în România, cu cota unică)se scade din greutatea pâinii săracului, deci din puterea lui musculară, din putinţa lui de a produce[6]. Eminescu, îngrijorat profund şi de faptul că, tot mai mulţi străini acaparau, sau conduceau, importante sectoare de activitate, că foloseau sume tot mai mari în scopuri speculative, în special pe calea „capitalului parazitar bancar” (precum și în zilele noastre), a atras atenţia şi asupra faptului că „În societatea despotică, ca şi în cea demagogică, omul prin sine însuşi nu înseamnă nimic, banul e totul. Banul devine semnul distinctiv care clasează şi deosebeşte oamenii între ei şi, fiindcă el are o mobilitate proprie naturii lui, trece din mâini în mâini, transformă condiţiile indivizilor, ridică sau înjoseşte familii, de aceea nu e aproape nimeni care să nu fie obligat a face încercări disperate şi continue pentru a-l păstra sau pentru a-l câştiga[7]. Fără a aborda și gândirea politică a lui Eminescu, doresc totuşi să dau următorul citat din Eminescu, care ar trebui să constituie „crezul fiecărui partid politic, și al fiecărui politician”: „Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.”. Cu toate că excelenta carte menţionată mai sus, este o carte cu o temeinică fundamentare ştiinţifică, consider că cercetarea nu a reuşit să identifice şi să evidenţieze toate scrierile (şi concepţiile) lui Eminescu despre economia politică şi politica economică privite ca factori decisivi pentru dezvoltarea ţării şi pentru asigurarea independenţei sale, concepţie a cărui actualitate este de netăgăduit.  

***

[1] Ziarul Timpul, VI, nr. 23, 30 ian / 11 febr. 1881, p. 1. [2] Idem. [3]Saltimbanci”: oameni care trec cu ușurință de la o atitudine la alta, dovedind lipsă de seriozitate și de caracter. „Irozii”, de la „Irodieni”, susținători ai lui Irod cel Mare, fost rege al Iudeii între anii 37 î.Hr. şi 4 d.Hr., despre care în Biblie se menţionează că ar fi ordonat uciderea tuturor pruncilor sub 2 ani la Betleem, cel care a fost descris de istoricul Flavius Josephus ca fiind „cel mai crud tiran suit vreodată pe tron”, care „a domnit ca o fiară” treizeci şi şase de ani. [4] Ziarul Timpul, VI, nr. 26, 5 / 17 febr. 1881, p. 1. [5] Idem. [6] Idem [7] Ziarul Timpul, VII, nr. 67, 25 mart. 1882, p. 1.

Nouă intrare în categoria produselor cu potențial de risc redus JTI România lansează Logic Compact

0
București, 7 ianuarie, 2019 – JTI România lansează Logic Compact, țigaretă electronică disponibilă începând de astăzi într-o serie de magazine din București și online. JTI este prima companie multinațională de tutun care intră pe piața locală a produselor cu risc redus în segmentul țigaretelor electronice, diferențiindu-se astfel de competitori, care au optat pentru produse cu tutun încălzit. „Logic Compact, lansat recent în Marea Britanie, a fost foarte bine primit de consumatori, iar România este acum a doua țară în care produsul este prezent. Ne bazăm pe moștenirea japoneză și expertiza globală, ca urmare calitatea este pe primul loc în tot ceea ce facem. Vom aplica aceleași standarde înalte și acum, la intrarea în categoria produselor pentru vapat, în România”, a declarat Mark Rock, General Manager JTI România, Moldova și Bulgaria. Logic Compact este un dispozitiv de tip „închis”, cu capsule care se înlocuiesc. Produsul este disponibil în trei culori metalizate (gri, albastru, roz auriu). Capsula se atașează magnetic la dispozitiv, la fel ca un încărcător de baterie. Lichidul cu nicotină din capsulele Logic Compact, produs în Uniunea Europeană, va avea patru arome: tutun, mentol, fructe de pădure și cireșe (tobacco, menthol, berry mint, cherry). Recent, un raport al Ministerului Sănătății din Marea Britanie a confirmat, pe baza dovezilor științifice disponibile, că țigaretele electronice au un potențial de risc redus. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/684963/Evidence_review_of_e-cigarettes_and_heated_tobacco_products_2018.pdf „Creșterea segmentului produselor pentru vapat reflectă o schimbare profundă în stilul de viață al oamenilor. Pentru noi, la JTI, viitorul categoriei produselor cu risc redus înseamnă inovație, care răspunde cerințelor consumatorilor adulți. Întreaga noastră activitate se concentrează pe consumatorul adult, despre care suntem ferm convinși că trebuie să aibă libertatea de a alege din toată gama de produse convenționale din tutun sau de nouă generație”, a explicat Mark Rock. În ultimii trei ani, Japan Tobacco Group a investit la nivel global circa un miliard de dolari în produsele cu potențial de risc redus. Până în 2020, pentru dezvoltarea viitoare a acestei categorii, compania va investi încă un miliard. JTI este lider global în segmentul țigaretelor electronice, cu o prezență puternică în piețe mature pentru produse de vapat, inclusiv Marea Britanie, Franța, Italia și SUA. La nivel global, țigaretele electronice din familia Logic sunt prezente în 12 țări, reprezentând 75% din valoarea pieței globale. JTI este membră a Grupului Japan Tobacco (JT), unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun. Compania are operațiuni în peste 130 țări și deține Winston, marca numărul doi la nivel global, precum și Camel, în afara SUA. Prin Logic, JTI este, de asemenea, un jucător major pe piața țigaretelor electronice. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are aproape 40.000 de angajați. În România, compania a aniversat în 2018, 25 de ani de când este prezentă pe piață. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.