61% dintre antreprenori au planuri de succesiune, dar acum sunt mai puțin dispuși să renunțe la controlul companiilor decât înaintea pandemiei

Date:

Generația actuală de antreprenori este mai puțin dispusă să renunțe la controlul companiilor în favoarea moștenitorilor lor, pe fondul pandemiei, îngreunând astfel formarea acestora ca noi lideri, reiese din sondajul „NextGen Survey 2022” realizat de PwC la nivel global.

Deși 43% dintre membrii noii generații a afacerilor de familie (NextGen) spun că sunt mai implicați în afaceri decât înainte de pandemie, doar 28% au arătat că li se încredințează operațiuni interne importante pentru a le conduce, în scădere de la 48%, procentul înregistrat în ediția din 2019 a sondajului. În acest context, 45% consideră că este dificil să se afirme ca noi lideri sau membri ai consiliului de administrație.

George Ureche

„NextGen sunt mai implicați în afaceri, dar provocarea este de a crea încredere între actuala și următoarea generație, acesta fiind momentul pentru a concretiza planurile de succesiune și pentru a defini competențele de conducere necesare pentru a asigura creșterea în viitor. Provocarea pentru NextGen este să demonstreze că sunt pregătiți să preia frâiele”, a declarat George Ureche, director și liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale la PwC România.

Totuși 61% dintre respondenți spun că au un plan de succesiune, iar 39% dintre NextGen au fost implicați în dezvoltarea acestuia.

Domeniile în care NextGen declară că se implică activ în prezent includ realizarea strategiei de creștere a afacerii (59%), asigurarea că organizația oferă produsele și serviciile potrivite (50%) și adoptarea de noi tehnologii (44%). Sondajul relevă și câteva diferențe notabile între generații. Ambele generații se concentrează pe creștere, dar doar jumătate din generația actuală consideră că afacerea lor are responsabilitatea de a lupta împotriva schimbărilor climatice și a consecințelor acestora, comparativ cu aproape trei sferturi dintre NextGen. Un procent la fel de ridicat de NextGen (76%) consideră că afacerea lor contribuie activ la comunitate, în comparație cu puțin peste jumătate (54%) din generația actuală. Procente similare, 42% dintre NextGen și 38% din generația actuală consideră că afacerea lor are capacități digitale puternice, dar o treime dintre NextGen spun că generația actuală nu înțelege pe deplin oportunitățile și riscurile pentru digital în cadrul afacerii lor.


Sondajul „Global NextGen Survey 2022” a chestionat peste o mie de membri NextGen din afaceri de familie din 68 de țări la nivel global pentru a înțelege principalele priorități și provocări ale acestora.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica gata de start!

La FoodINTELForum, ne bucurăm să avem alături Aqua Carpatica,...

Mineritul de Bitcoin a înregistrat venituri record în ziua înjumătățirii recompenselor

Cea mai recentă înjumătățire (halving-ul) a recompenselor pentru “minarea”...

„Vânzarea de mai” s-ar putea sa fi început în aprilie

Se pare că sezonul slab al acțiunilor a apărut...

Parlamentul European a adoptat directiva privind așa-numitul „drept la reparare”

Noile norme consolidează dreptul la reparare, urmăresc reducerea deșeurilor...