„Pokemon Go” este probabil cel mai de succes joc pentru smartphone-uri din istorie – dar cu siguranță și jocul care a făcut cele mai mari furori în acest an. Însă, la fel de rapid cum a apărut pe piață, s-a declanșat și declinul, după ce a atins vârful de popularitate în luna iulie. Nici producătorul acestuia, compania Niantic, nu a făcut nimic pentru a-l revigora.
Cauzele care au condus la dispariția prematură a acestui joc ce a născut pasiuni extreme, dar și contestări la fel de dure sunt rezumate de „Business Insider” astfel:
- S-a diminuat foarte mult numărul de jucători activi. După volumul accesărilor din App Store, nu ar fi surprinzător dacă numărul jucătorilor s-ar fi redus chiar și cu 90% față de vârful din iulie
- După ce vânează o lună sau două, cei mai mulți dintre jucători reușesc să „prindă” majoritatea pokemonilor și să epuizeze practic toate punctele de interes ale jocului.
- Toate funcțiile care pot fi utilizate cu titlu gratuit s-au epuizat, astfel că toate punctele fierbinți au murit.
- Cu nimic nou de urmărit, motivația pentru a explora în continuare este mult mai mică.