Chiar e transfer tehnologic? Îndoiala poate fi semn al exigenţei, aşa că argumentele trebuie să fie solide. Pe platforma fizicii de la Măgurele, unde se construieşte (simplificat spus) cel mai puternic laser posibil în acest moment, rezultatele trecerii de la cercetare la business încep să se vadă, să funcţioneze. Unul se află în mijlocul atenţiei, la propriu: Dacia Logan – autoturism electric, pe baza unei baterii ale cărei elemente sunt sudate cu laser. Este realizat de compania românească Prime Motors Industry, condusă de Cristian Pastuhov.

Din explicaţiile lui Cristian Pastuhov, reţinem că o astfel de sudură este necesară pentru că trebuie făcută în condiţii cu totul speciale (materiale foarte subţiri, o anumită temperatură, timp de sudare foarte scurt), pe care un laser cum e cel de la Măgurele poate să le asigure. Elementele active ale bateriei sunt de Litiu-ion, iar cercetările trebuie să ducă la parametrii tehnici specifici aplicaţiei pe care o presupune Loganul electric. Odată finalizată, tehnologia va fi integrată într-un aparat care va fi preluat de Prime Motors Industry în unitatea de producţie.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament