Loganul electric, testat pe platforma laserului de la Măgurele

Date:

Chiar e transfer tehnologic? Îndoiala poate fi semn al exigenţei, aşa că argumentele trebuie să fie solide. Pe platforma fizicii de la Măgurele, unde se construieşte (simplificat spus) cel mai puternic laser posibil în acest moment, rezultatele trecerii de la cercetare la business încep să se vadă, să funcţioneze. Unul se află în mijlocul atenţiei, la propriu: Dacia Logan – autoturism electric, pe baza unei baterii ale cărei elemente sunt sudate cu laser. Este realizat de compania românească Prime Motors Industry, condusă de Cristian Pastuhov.

Din explicaţiile lui Cristian Pastuhov, reţinem că o astfel de sudură este necesară pentru că trebuie făcută În condiţii cu totul speciale (materiale foarte subţiri, o anumită temperatură, timp de sudare foarte scurt), pe care un laser cum e cel de la Măgurele poate să le asigure. Elementele active ale bateriei sunt de Litiu-ion, iar cercetările trebuie să ducă la parametrii tehnici specifici aplicaţiei pe care o presupune Loganul electric. Odată finalizată, tehnologia va fi integrată Într-un aparat care va fi preluat de Prime Motors Industry În unitatea de producţie.

NU VINZI NIMIC ALTCEVA DECÂT ÎNCREDERE

„Am reuşit deja să facem suduri bune, dar mai trebuie studiat”, zice Cristian Pastuhov. Primul vehicul electric a şi fost realizat şi lumea-l vede că merge. Ba au venit şi comenzi, şi propuneri de parteneriat din alte ţări. „Contextul e neaşteptat de favorabil”, consideră interlocutorul şi nuanţează: „Ţintim piaţa celor care fac distribuţie, transport de marfă, de persoane. E cea mai eficientă modalitate de a-ţi amortiza această investiţie”. Socoteşte comparând cheltuielile cu Loganul electric (25.000 euro cumpărare, şase lei pe suta de kilometri energie electrică) cu cheltuielile pentru o maşină obişnuită, în leasing (rată, combustibil, întreţinere). În primii cinci ani de funcţionare, costurile ies egale. După cinci ani, „vehiculul meu are un număr de cicluri care-i mai permite funcţionarea încă 15 ani. Din acel moment, cu şase lei pe 100 de kilometri, este net superior ca eficienţă economică. Atunci intervine utilitatea folosirii lui în flote”. Şi până atunci?! „Încrederea e cel mai important lucru. Definitoriu pentru Prime Motors Industry e încrederea. Nu vinzi nimic altceva decât încredere”.

Întrebare pentru legiuitor

Cristian Pastuhov are o nelămurire legislativă: „Subvenţia pentru vehicule electrice achiziţionate de la producător s-a mărit de la 6.000 la 10.000 euro. Eu mă numesc producător? Eu iau un vehicul termic şi-l transform în electric. Scot un vehicul omologabil şi atestabil. Ar trebui şi cumpărătorul meu să beneficieze de subvenţie, pentru că dau un vehicul electric pe piaţă”.

Energie electrică la siguranţă maximă

În contextul cercetărilor mondiale pentru stocarea energiei electrice în acumulatori Litiu-ion (Li-ion) şi redarea ulterioară consumatorilor, Prime Motors Industry, în contact cu un producător european, dezvoltă în România „concepte care să ducă la folosirea pe scară cât mai mare a acestor sisteme de stocare”. În afara vehiculelor electrice, pregăteşte producerea unor „sisteme de stocare a energiei provenite din panouri fotovoltaice şi eoliene pentru consum casnic şi în domenii unde siguranţa energiei electrice e majoră”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Concursul National Arena Urşilor Junior 2024

Liceeni din intreaga tara au infruntat celebrii ursi din...

PPC blue, noua aplicație pentru telefonul mobil, destinată șoferilor de mașini electrice

PPC Blue, compania din cadrul grupului PPC În România...