România are peste 4 milioane de ambasadori în toată lumea

Date:

Peste 4 milioane de români sunt plecați în afara țării. De-a lungul istoriei recente a țării, multe momente au determinat migrarea unui număr mare de români: începând din perioada comunistă, continuând cu perioada de deschidere a granițelor României, după Revoluția din 1989, apoi mineriadele. Și, mai recent, perioada de criză economică, dar și dezamăgirile și neîncrederea în direcția în care merge țara.
Milioanele de români plecați au devenit veritabili ambasadori ai României, împrăștiați în toate colțurile lumii, povestind cu pasiune străinilor despre locurile și lucrurile frumoase care pot fi văzute în România, ori îmbiindu-i să încerce produsele românești.

98% dintre românii plecați peste graniță le
recomandă prietenilor lor să viziteze România

Mulți dintre românii plecați peste hotare se întorc în țară de sărbători. O mare parte dintre aceștia aduc cu ei și noii prieteni sau familiile formate în țările de adopție, pentru a petrece românește și a vizita cele mai frumoase locuri din țară.
98% dintre românii din diaspora își îndeamnă noile cunoștințe din țările de adopție să viziteze România, conform unui studiu realizat de MKOR Consulting în comunitățile de români din peste 60 de țări.
Întrebați ce destinații le recomandă prietenilor lor străini să viziteze, respondenților studiului MKOR le-a fost dificil să se oprească la un singur loc. Așa au ajuns să menționeze peste 70 de destinații și obiective, de la orașe, la stațiuni, trasee montane și plajele litoralului românesc, până la obiective turistice naturale, culturale și istorice.
„Sunt atât de multe! Le-aș propune un tur al țării care să acopere atât orașele, precum Cluj, Sibiu, Sighișoara, Brașov, Timișoara, Oradea, dar și munții (pe jos sau cu mijloc de transport). În plus, i-aș mai trimite în Maramureș, unde datinile ies foarte bine în evidență. Aș mai ieși cu ei la un grătar de 1 mai pentru aroma unică a mititeilor cu muștar” — Edgar, Canada.
Zonele de munte sunt destinațiile pe care cea mai mare parte a românilor din diaspora le recomandă cunoștințelor din străinătate. 39% dintre ambasadorii turismului românesc îi îndrumă pe aceștia să viziteze stațiunile și traseele montane, cele mai frecvent menționate fiind obiectivele de pe Valea Prahovei.
Aproape un sfert (23%) dintre cei ce trăiesc în afara țării le povestesc prietenilor lor despre frumusețile Transilvaniei, îmbiindu-i astfel să o viziteze.Top-Destinatii-Recomandate-Strainilor
Maramureșul este cea de-a treia destinație în topul celor mai recomandate străinilor de către cei plecați peste granițe: 13% dintre aceștia își îndeamnă prietenii să viziteze zona Maramureșului, deseori menționat alături de Cimitirul Vesel de la Săpânța.
Pe lângă cele trei destinații turistice cel mai frecvent recomandate, în top se regăsesc și orașele București, Sibiu, dar și Moldova cu ale ei mănăstiri, Delta Dunării și Litoralul Mării Negre, fiecare dintre ele menționate de câte 12% dintre respondenții cercetării realizate de MKOR.

61% dintre românii aflați peste granițe recomandă străinilor produsele românești

Cei plecați în țări străine nu au uitat însă nici de produsele românești, cu care se mândresc.
Întâlnirea unor mărci românești dincolo de granițe reprezintă pentru românii din diaspora prilej de mândrie (67%) și de bucurie (59%).
Chiar dacă se află peste hotare, românii rămân fideli produselor care le amintesc de țara lor. 91% dintre aceștia folosesc produse românești în țara de adopție, fie că le achiziționează de la magazine cu specific românesc (76% dintre cei ce le folosesc), fie că le aduc direct din România (43%). O parte dintre românii din diaspora își procură produsele românești chiar de la hypermarket-urile din zonă (18%) sau din magazine online (14%), relevă studiul MKOR Consulting.
Cea mai mare parte (88%) a celor care au plecat peste hotare au întâlnit mărci de produse românești în țara în care se află, în special în magazinele cu specific românesc (75% dintre ei) și în hypermarketuri (48%) precum Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Real, Tesco și altele.
Mai mult, nu doar că le cumpără pentru ei, însă o mare parte a românilor aflați peste granițe le recomandă și prietenilor lor din străinătate să le încerce: 61% dintre ei fac acest lucru, conform aceluiași studiu.
„Ne-am dorit să știm care este adevăratul brand de țară și ne-am dat seama că stă în puterea noastră, ca agenție de cercetare, să aflăm. Spre surprinderea și bucuria noastră, am descoperit că România are multe branduri de țară și milioane de ambasadori!”, declară Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

***

MKOR Consulting (https://mkor.ro) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.
MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției.

Corina Cimpoca
Corina Cimpoca
Corina Cimpoca este un profesionist cu peste 12 ani de experiență în marketing și cercetare de piață. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale a colaborat cu mai multe organizații în calitate de manager de marketing și PR și a inițiat mai multe proiecte antreprenoriale.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Farmec – aproape 20% creștere în 2023 față de anul anterior

Compania Farmec din Cluj-napoca anunță că „încheie anul 2023...

FNGCIMM invită instituțiile financiare să participe în Programul guvernamental IMM PLUS

FNGCIMM transmite sistemului bancar românesc invitația de a se...

Sondaj eJobs: 7 din 10 angajatori vor oferi angajaților beneficii cu ocazia sărbătorilor pascale

71,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai...

Nordic Group – 250.000 euro, investiție într-un proiect de energie solară

Compania românească Nordic Group, din domeniul distribuției de produse...