Soundwaves este un proiect care are ca scop să aducă schimbare în industria muzicală, prin beneficii adunate într-un pachet foarte ușor de folosit, inovator și atrăgător pentru utilizatorii care se vor folosi de platformă.

Când ne referim la industria muzicală, în primul rând, ne referim la artiști, ei fiind nucleul acesteia. De-a lungul timpului, s-a putut observa o tendință de monopol din partea caselor de discuri, fără posibilitatea descoperirii unor noi muzicieni sau de a le oferi acestora oportunități de marketing, networking sau revenue. Mai mult decât atât, soluțiile existente pe piață ori nu sunt destinate exclusiv conținutului muzical (aici ne amintim de platforme precum Patreon, Onlyfans), ori se îndreaptă mai curând spre cei cu o bază de fani deja existentă. Acest lucru ni s-a validat și la Mastering the Music Business 2021, în workshopurile organizate și discuțiile avute cu persoanele prezente, majoritatea artiști la început de drum cu nevoi, neclarități și dornici de a vedea o nouă direcție a industriei muzicale.

Soundwaves este un proiect care are ca scop să aducă schimbare în industria muzicală, prin beneficii adunate într-un pachet foarte ușor de folosit, inovator și atrăgător pentru utilizatorii care se vor folosi de platformă.

Am stat de vorbă cu Mihai Lazăr, CEO și co-founder al Soundwaves App, care încă de la începutul dialogului ne-a împărtășit că principalul scop al platformei este „o soluție completă pentru artiști care să fie fun și entertaining pentru useri”.

La întrebarea „cum a apărut Soundwaves și cine sunteți voi?”, Mihai, cu un zâmbet mulțumit pe față, ne-a răspuns că, în urmă cu patru ani, când a deschis salonul de tatuaje, el era om de marketing, PR, account manager, stătea la recepție, mergea la evenimente, făcea tatuaje temporare și campaniile pentru brandurile cu care a avut parteneriate. Mai apoi, i s-a alăturat prietenul său din copilărie, Radu Lupescu, în calitate de COO, iar de atunci lucrează constant împreună pentru a construi Soundwaves App. Au luat alături de ei și o echipă de cinci programatori împărțiți pe două module, unul dintre acestea lansându-se în septembrie și cel de-al doilea la Wolves Summit în Polonia, în octombrie 2021.

Mergând puțin mai departe în discuție, dar și în timp, am vrut să aflăm cum a afectat pandemia salonul de tatuaje. Răspunsul lui Mihai a venit natural: „Când a venit pandemia, în martie, ne-am așteptat să se închidă saloanele de tatuaje, ne-am luat concediu”, apoi ne-a povestit despre cum începuseră să se pregătească pentru festivaluri, iar cu fiecare anunț oficial de anulare, dorința de a se putea desfășura în condiții normale creștea. Pentru că adaptabilitatea îl caracterizează, primul gând a fost să regândească direcția spre care se îndrepta atunci, iar astfel a încercat să dezvolte un magazin online care îmbină iubitorii de festivaluri cu iubitorii de tatuaje. Brandul se numea Your Inkstinct, pentru că motto-ul lor a fost și rămâne „Trust your inkstincts”. Proiectul a rămas doar clienților fideli pentru că ideea fusese una prea ambițioasă de realizat atunci, dar poate în câțiva ani va avea parte de o relansare.

Când restricțiile s-au ridicat și saloanele de tatuaje au putut să își reînceapă activitatea, în primele două săptămâni au avut încasări mai mari decât în trei luni consecutive ale anului precedent. „A fost un boom de clienți și încasări și am început să progresăm. Fiind noi pe piața tatuajelor din România, trebuie să progresăm constant. Sunt pași și trebuie să treacă o perioadă ca lumea să aibă încredere. Asta se întâmplă constant cu baza de clienți pe care o strângem. Când o persoană dorește să se tatueze la salon, oferim în primul rând o experiență, iar noi la Soundwaves oferim experiențe superplăcute”.

În cronologie urmează apariția ideii de Soundwaves App, aplicația menită să aducă laolaltă artiști și ascultători, clădind o punte ușor de accesat și folosit pentru aceștia. La scurt timp, Mihai și-a înscris ideea la InnovX BCR, acceleratorul de business. Dacă ar fi să descrie experiența succint, dar cuprinzător, ar spune „Cel mai bun lucru care s-a întâmplat în ultimii ani”. Nu folosește de obicei superlative, dar susține că „după șase săptămâni sau aproape trei luni, cât a durat pentru noi, înțelegi backgroundul tău și lucrurile pe care le-ai făcut, ce a mers bine și ce nu, te ajută să înțelegi structura unui business de la prima idee pe care o tragi pe foaie până la momentul în care ajungi să ai deja foarte multe încasări și poți să vizualizezi foarte bine”.

Pentru Mihai a fost important și feedbackul primit, întotdeauna constructiv, pentru că „doar așa scalăm”. Acesta menționează și mentorii din program, pentru că prin aceștia a reușit să valideze ideea prin reacțiile pe care le-a primit, astfel îndreptându-se spre eficientizarea proceselor. Cât despre nevoile pe care le-au avut, după InnovX BCR nu mai erau nevoi, ci se transformaseră deja în lucru întru împlinirea acestora, fie că ne referim la parteneriate, investiții, la un model de business bine structurat sau la MVP-uri.

Evenimentul pe care Mihai și-l amintește cu drag și emoție este Demo Day, pentru că aici s-au cununat cele trei luni de muncă și tot timpul de dinainte. A fost primul eveniment de acest gen pentru ei, dar promit că nu va fi și ultimul. Și-au susținut pitch-ul în fața juriului, companiilor, echipei și urmăritorilor de pe Facebook. Ar mai fi vrut să aibă 15 secunde, dar susțin că se vor îmbunătăți dățile viitoare, când vor livra un pachet mai compact. A urmat ceremonia de premiere, la care aceștia sperau la unul dintre locurile 1-5. Când s-a strigat locul 5, dar nu era numele lor, aveau speranța că vor fi următorii. S-au strigat și locurile 4 și 3, moment în care se instalase descurajarea. Când la locul 2 s-a strigat Soundwaves, auzul numelui a venit cu satisfacția muncii, un eveniment de acest gen fiind, în sinea lui, doar „o mare bucurie”.

Vorbind despre realizări, prima de menționat este InnovX BCR, urmată de 44.000 de useri activi, discuții cu potențiale branduri mari și globale, în special conexiunea cu un brand global de băuturi răcoritoare cu care se află în discuții pentru viitoarele campanii. Mihai spune cu modestie că „nu sunt neapărat realizări mărețe, dar reprezintă inovare și reprezintă viitor pentru că suntem o companie early stage & first movers în domeniul acesta și avem nevoie de cât mai multe oportunități, fiind responsabilitatea noastră să le transformăm în succese demne de menționat”.

Soundwaves va fi prezent și la Wolves Summit în Polonia, participare câștigată în urma rezultatelor din cadrul acceleratorului. „În Polonia o să fim prezenți și o să ne susținem pitch-ul pe main stage. O să fie unul care o să impresioneze și o să ridice oamenii în picioare pentru că noi oricând am avut ocazia și oricând am avut de livrat, am livrat”. Soundwaves se bazează pe emoție, profesionalism, curaj, susținute de date clare, dar emoția este cea care primează.

Viitorul este mai aproape decât ne imaginăm, iar cei doi și-au făcut deja planurile referitoare la acesta. La 6 luni de la lansare, se așteaptă la 500.000 de useri, dar cel mai important este ca artiștii să se identifice cu aplicația și să o folosească ca să se promoveze, pentru că aceasta este destinată în primul rând lor. De asemenea, cred că feedbackul constant, încă din varianta beta, îi va ajuta să acopere toate nevoile identificate.

Un alt plan este să ridice o investiție de 400.000 euro. În alte cifre, în 2023 se preconizează 7 milioane de useri, urmând ca în 2024 să ajungă la 30 de milioane de utilizatori globali. Iau în calcul și integrarea podcasturilor și industriei de blockchain. Un alt proiect de menționat, gata să fie lansat într-un an și jumătate, se referă la soundhipe-uri, cam cum erau CD-urile pentru industria muzicală în urmă cu ceva timp. Au început deja să demareze o campanie cu Kaufland România și sunt invitați la marile festivaluri și la alte evenimente, iar nouă nu ne rămâne decât să privim cu interes și entuziasm parcursul lor și implementarea viitoarelor concepte.

În urma discuției cu Mihai, ni se reconfirmă faptul că muzica, de orice tip și sub orice formă, ne aduce împreună, Soundwaves App fiind ideea inovativă menită să perpetueze legăturile între artiști, oferindu-le vizibilitate și soluții de marketing eficiente, gata de expus în fața publicului larg.

_________________

Articol de Bianca Păcurar,
assistant project manager în cadrul InnovX BCR

DISTRIBUIȚI