Connections, lider pe piața de digital transformation din România, anunță principalele direcții de evoluție în tehnologie pentru anul 2020.

·Conversational AI

Disciplinele reunite generic în „cognitive computing” vor continua trendul ascendent, marile companii vor investi din ce înce mai mult încapabilități „inteligente” care vor spori valoarea adăugată a platformelor enterprise.

·Privacy

Preocuparea, la nivel European (în primul rând) și global, pentru protecția intimității virtuale va capătă noi valențe odată cu expunerea accentuată a serviciilor de tip cloud care vor ridica nivelul de atenție la confidențialitatea datelor personale, precum și nivelul de intensitatea atacurilor cibernetice.

·Security

Protecția infrastructurilor critice rămâne în prim plan, iar crearea de strategii naționale în EU pentru implementarea Directivei NIS și de centre de răspuns la incidente de securitate cibernetică va fi principalul catalizator al pieței de securitate informatică din Europa. Companiile private care nu sunt incluse în spectrul NIS vor cauta să se alinieze la standardele de protecție a infrastructurilor critice care vor fi reglementate la nivel guvernamental.

·XaaS

Tot mai multe platforme on-premise vor migra către cloud și miza companiilor partenere va fi să creeze add-on-uri și bundle-uri de funcționalități peste nivelul de bază găzduit de cloud-ul furnizorilor primari cum sunt Microsoft, Amazon, Google, etc.

  ·RPA

Piața automatizării pe bază de roboți software va crește cu un CAGR de cel puțin 20%, iar tipurile de servicii cunoscute – de la subscripții până la consultanță (analiză și re-proiectare) și implementare de roboți software – vor fi în continuare cele care vor genera cea mai mare partea veniturilor companiilor producătoare de tehnologie și ale partenerilor de implementare. Migrarea roboților în cloud, sofisticarea serviciilor de tip subscripție prin variante pay-per-use sau pay-per-feature sunt așteptate de piață, mai ales de cea a SME, care devine din ce în ce mai atractivă pentru producători. Dezvoltatorii de tehnologii RPA vor împinge platformele lor tot mai mult către tiparul de ecosistem, oferind integrări între versiunea core RPA și tot mai multe aplicații țintă. Este de așteptat că tot mai mulți clienți să înțeleagă utilitatea și filosofia automatizării pe bază de roboți, acceptând abordarea bottom-up care este susținută, la bază, de analizași re-design-ul proceselor de business, iar în partea de sus a piramidei de implementarea tehnologiei specifice. Marii jucători vor investi în continuare în instrumente de inteligență cognitivă, dar rezultate concrete, utile și aplicabile în industrie nu vor fi încă obținute. 

 ·Analytics – Consumer experience

Datele consumatorilor de servicii online, indiferent de industrie, au devenit deja„aurul” celei de-a patra revoluții, industry 4.0. Companiile care colectează datele clienților vor investi în analizalor, creând sinergii între algoritmii de analiză și extracție de informație, statistică și corelare, utilizând machine learning și AI (în faza incipientă, dezvoltată în prezent), pentru a genera predicții comportamentale și ale preferințelor. Competiția va fi, în continuare acerbă, în acumularea și structurarea datelor.  

DESPRE CONNECTIONS

Connections este lider pe piața de digital transformation din România, având 300 de angajați, birouri în Bulgaria, Serbia și planuri de extindere la nivel global. Compania este specializată în Intelligent Automation, IT Infrastructure Support, Digital Business Process Management și Software Development On Demand. Clienții Connections sunt companii globale și companii medii românești din industrii precum Banking, FMCG, Oil & Gas, Telecom și Retail. Începând cu luna iulie 2018 Connections a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial, alături de care a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii cheie. Totodată Connections a investit peste 200.000 euro îndezvoltareaunei platforme fintech de open banking menită să integreze API-urile puse la dispoziție de băncile din România, odată cu aplicarea directivei Revised Payment Service Directive (PSD2), care obligă băncile să dea acces la informații privind conturile bancare de plăți accesibile online, unor terțe părți care își pot dezvolta servicii de informații, plăți și alte servicii financiare către clienții băncilor. Connections a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 6,15 mil USD.

DISTRIBUIȚI