Pe o piață dinamică, activă, dependentă în foarte mare măsură de sănătatea economică a țărilor europene, furnizorii de soluții de plată fac demersuri să inoveze și să vină în întâmpinarea clienților lor.
Printre aceștia, Eurowag este firma cu cea mai accelerată dezvoltare, având o creștere brută de 32% față de 2018 și un venit previzionat de peste 2 miliarde de euro la nivel de grup în 2019.
Prin urmare, la nivel de inovație, Eurowag a identificat câteva direcții și mișcări strategice în domeniul transportului comercial internațional.

1.Dezvoltarea serviciilor integrate de mobilitate

Serviciile integrate înseamnă interconectarea mai multor componente pentru a crea un sistem armonios care să preia informații de la un serviciu la altul, astfel încât munca operatorului să fie cât mai redusă, simplificată și cu grad de risc cât mai scăzut în ce privește posibilele greșeli.
În cadrul portofoliului de servicii al Eurowag, acest lucru înseamnă, de exemplu, aplicarea automată pentru rambursarea de TVA pe baza istoricului de alimentare al companiei sau înregistrarea în varii noi sisteme de taxe de drum pe baza documentelor deja existente în arhivă.
Toate componentele mari care operează în această industrie – carburantul, taxele de drum, rambursarea de TVA, varii obligații legislative, alături de salariile șoferilor, se ridică la peste 50% din cheltuielile unei firme de transport internațional, de aceea automatizarea și optimizarea acestora vor aduce beneficii notabile unei firme de transport internațional.

2.Parteneriatul Eurowag – Sygic

În 2019, Eurowag a anunțat parteneriatul cu Sygic, unul dintre liderii pieței de navigație bazate pe GPS pentru iPhone și Android, cu peste 200 de milioane de utilizatori înregistrați în lume. Această mișcare vine la numai 2 ani de la achiziționarea de către Eurowag a liderului de piață în domeniul managementului de flotă din Cehia și Slovacia.
Noul parteneriat presupune lansarea unei aplicații de navigare special concepute pentru transportul rutier internațional, optimizată pentru autovehiculele cu remorcă. O astfel de aplicație ar aduce beneficii majore acestor companii, care vor putea planifica rutele mai bine și evita ambuteiajele și situațiile dificile de pe drum. Totul se bazează pe hărțile offline oferite de Sygic, astfel încât șoferul să consume cât mai puține date mobile în roaming.
Această aplicație ar oferi atât șoferului, cât și persoanei care planifică rutele informații despre traseu, precum și notificări legale de care aceștia trebuie să țină cont.

3.Parteneriatul dintre furnizor și transportator

Eurowag s-a îndepărtat de simplul statut de furnizor de carduri de carburant, oferind consultanță clienților săi legat de opțiunile de rută, cadru legal, restricții și alte elemente.
Prin parteneriatele pe care le are, compania adună și interpretează variile informații din piață, oferindu-le clienților săi în timp util, alături de soluții.
Una dintre cele mai recente astfel de situații sunt restricțiile de pe drumurile europene.
În câteva țări, autoritățile nemulțumite de faptul că șoferii de camioane părăsesc autostrăzile pentru a alimenta mai ieftin în orașele de pe lângă autostrăzi au introdus amenzi și restricții pentru acest gen de practici. Recent, Austria a introdus restricții pe valea Inntal în dreptul orașului Innsbruck și la ieșirea Wattens/Fritzens pe o perioadă determinată, care s-ar putea extinde pe termen lung. Pentru a contracara impactul acestei restricții, Eurowag a pus la dispoziție șoferilor afectați alternative avantajoase, pentru ca aceștia să poată menține profitabilitatea pe rutele respective.


O altă noutate este reprezentată de o reglementare adoptată de câteva țări, cum ar fi Franța, Italia, Germania și Austria, care obligă transportatorii să ofere un salariu minim determinat șoferilor care tranzitează aceste țări cu vehicule de transport.
Aceste legi naționale prevăd completarea și înregistrarea obligatorie a unui certificat înainte de intrarea în țară a conducătorului auto și respectarea salariului minim prevăzut în acea țară. Certificatele au o valabilitate de 6 luni și trebuie obținute pentru fiecare șofer în parte.
De asemenea, începând cu 4 iunie 2019, Franța a crescut sancțiunile pentru încălcarea normelor privind detașarea șoferilor în această țară și a scurtat termenul necesar de răspuns pentru companiile cărora le sunt solicitate documente doveditoare. Astfel, agenții de control pot solicita societății străine să prezinte actele doveditoare în termen de 3 zile de la data notificării și, în cazuri grave, chiar de pe o zi pe alta. După acest termen, agentul de control poate suspenda temporar prestarea de servicii a companiei în cauză până la 2 luni.


Aceste legi, denumite Legea Macron în Franța (Decretul nr. 2016-418 din 07.04.2016), Legea MILOG
(Mindestlohngesetz – MiLoG) în Germania, Legea LSDB (LSDB-G-Lohn-und Sozialdumping-Bekämpfungsgesetz) în Austria, respectiv Legea DISTACCO (Decret 136/2016) în Italia, pot fi respectate cu ușurință cu ajutorul unei companii specializate, care cunoaște și monitorizează cadrul legislativ din aceste țări.
Și schimbarea furnizorului de taxe de drum din Cehia este un subiect de interes în această perioadă, dat fiind faptul că transportatorii trebuie să se înregistreze din nou în noul sistem cu fiecare vehicul de peste 3,5 tone care tranzitează Republica Cehă, fiind necesară de asemenea înlocuirea unității de bord cu una nouă. Pentru a veni în întâmpinarea clienților săi, Eurowag va prelua responsabilitățile administrative de înregistrare și va susține transportatorii, prefinanțând garanția care trebuie achitată pentru noile unități de bord.

4.Consultanță specializată

Eurowag oferă inclusiv servicii specializate de consultanță, precum cele pentru rambursarea de TVA și accize.
Ratele de rambursare TVA și acciză diferă de la țară la țară, precum și condițiile de rambursare. Și există situații în care transportatorul nu realizează potențialul de rambursare din anumite țări, pentru care există puține cereri tocmai din cauza lipsei de claritate. Astfel, în timp ce unele țări precum Ungaria, Belgia și Franța primesc cele mai multe cereri de rambursare TVA și accize din partea transportatorilor români, țări precum Slovenia, care permit rambursarea accizei, rămân cu un potențial neexploatat, unde Eurowag își încurajează și consiliază clienții să intervină.
Eurowag, prin echipa dedicată, consiliază transportatorii, maximizând rata de succes a aplicației și suma restituită prin depistarea și corectarea facturilor greșite, asigurarea comunicării cu instituțiile solicitante și stricta urmare a procedurii.

DISTRIBUIȚI