Având în vedere schimbările din ultima perioadă cu privire la desfașurarea activităților lucrative, precum și perioada de timp scursă de la momentul adoptării măsurilor de restricționare a mișcării persoanelor, CNIPMMR analizează modul în care întreprinderile mici și mijlocii din România au fost impactate de măsurile instituirii stării de urgență și cum le-a fost sau le va fi afectată activitatea economică și care sunt lecțiile învățate în această perioadă.

Astfel, în perioada 14.04 – 21.04 2020, CNIPMMR a realizat un amplu sondaj cu privire la efectele muncii la domiciliu și necesitatea reîntoarcerii personalului în unitățile de producție.

Sondajul a fost derulat în perioada 14.04 – 21.04.2020 și antreprenori au fost în proporţie de 63,3% microîntreprinderi, 19,9% întreprinderi mici, 10,1% întreprinderi mijlocii și 6,7% alte forme de organizare.

În ceea ce privește măsurile de prevenție a răspândirii virusului COVID-19 pe care antreprenorii le pot implementa în cadrul unității, aceștia au răspuns (răspunsuri multiple): măști de protecție (82,30%), dezinfectanti pentru igienizarea suprafețelor (74,80%), mănuși de unică folosință (61,90%), asigurarea unei distanțe mai mari între spațiile individuale de lucru (58,40%), altele (4,40%): viziere, lucratul în ture, lucratul 1 săptămână la birou/ 1 săptămână acasă, asigurarea transportului angajaților cu mașinile companiei, decontarea trannsporului angajaților cu mașinile proprii, work from home doar 3h/zi.

Printre efectele pozitive considerate de antreprenori ca urmare a implementării  măsurilor de distanțare socială în cadrul întreprinderilor, aceștia au menționat (răspunsuri multiple): digitalizarea administrației publice (42,90%), debirocratizarea administrației publice (39,40%), digitalizarea întreprinderii (36,70%), îmbunătățirea comunicării instituționale (32,30%), identificarea unor noi oportunități de business (28,80%) și identificarea unor noi canale de vânzare (19,90%).

DISTRIBUIȚI