Agroland – companie cu capital 100% românesc, cea mai mare rețea de magazine agricole din România, cu 247 de unități în 28 de județe și 400.000 de clienți unici/an pentru produse precum pui de o zi, furaje, echipamente pentru ferme mici şi medii, seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente, hrană și accesorii pentru animale de companie – anunță realizarea în primul semestru din 2020 a unei cifre de afaceri de 25,5 milioane euro, în creștere cu 18% față de perioada similară din 2019 și a unui profit net de 1,75 milioane euro, valoare de aproape 4 ori mai mare decât cea înregistrată în 2019. În primul semestru din 2020, Agroland a obținut unele dintre cele mai bune rezultate din cei peste 20 de ani de existență pe piața locală, prin valorificarea oportunităților generate de criza Covid-19 pe acest segment de piață și prin investițiile din 2019, care au vizat diversificarea gamei de produse și deschiderea de noi magazine. 

Horia Cardoș

Horia Cardoș (foto), fondator și director general al Agroland, apreciază: „Pentru noi, 2020 a fost cu siguranță unul dintre cei mai buni ani de până acum. Pot afirma deja acest lucru, pentru că afacerea noastră este una sezonieră, astfel că primul semestru este întotdeauna un barometru pentru întregul an. Am folosit această criză ca o oportunitate de a ne dezvolta, am reușit să atragem fonduri de la investitori și să finanțăm noi deschideri de magazine, precum și mărirea și renovarea celor existente. Rezultatele din primul semestru al anului au la bază atât investițiile pe care le-am făcut în special în semestrul al doilea din 2019, când am deschis 22 de magazine, care anul acesta au început să genereze profit, cât și diversificarea gamei de produse. Cred că perioada de izolare și lunile de după ridicarea stării de urgență i-au determinat pe cei care au case în afara marilor orașe să se întoarcă mai mult spre natură, spre îndeletnicirile tradiționale, spre o alimentație mai sănătoasă și mai puțin procesată. Un alt factor care a contribuit la creșterea vânzărilor de pe segmentul produselor agricole a fost și teama de o posibilă criză alimentară. În prezent, asistăm la un reviriment al sectorului agricol, care nu a fost frânat de pandemie, ci dimpotrivă, segmentul pe care activăm și noi a fost impulsionat și mai mult. Observ că apar tot mai mulți investitori în zona agrară, că tot mai mulți manageri care vin din mari companii sau antreprenori se îndreaptă spre acest sector. Cred că progresul economic al României depinde foarte mult și de revitalizarea agriculturii. Oamenii dispuși să aloce resurse și care înțeleg importanța unui mod de viață sănătos, în mijlocul naturii, așa cum sunt și clienții noștri, sunt motorul acestei evoluții”.

Agroland accentuează că „în primele șase luni ale anului curent, indicatorul EBITDA, care include profitul operațional și cheltuielile de amortizare, s-a situat la 2,2 milioane de euro, în timp ce același indice aferent celor două semestre din 2019 a fost de 1,5 milioane de euro. De asemenea, vânzările Agroland s-au majorat cu 18% în S1 2020, în comparație cu S1 2019, cele mai importante creșteri fiind: 80% pentru categoria produselor de grădinărit; 50% pentru segmentul produselor de hrană și de îngrijire a animalelor de companie; respectiv 15% pentru gama de produse destinate fermelor. Numărul de clienți în mediul online s-a majorat cu 400%, iar în offline cu 5%”. 

Agroland este din 2013 membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa.

DISTRIBUIȚI