Cea mai mare rețea de magazine agricole din România, Agroland (capital 100% românesc, 30 milioane euro cifră de afaceri în 2019, 247 de unități în 28 de județe, 400.000 de clienți unici/an), anunță preluarea activității fermelor Avicola București, sucursala Mihăilești și intrarea pe piața ouălor de consum.

Platforma Avicola Mihăilești este producător de ouă de consum și pui de o zi, în șase ferme cu 90 de persoane, pe o suprafață de 30 ha în județul Giurgiu: „În prezent, aici sunt crescute peste 200.000 de păsări, majoritatea fiind păsări tinere, găini ouătoare și păsări de reproducție. Agroland va începe aici producția puilor de o zi pe care îi comercializează în magazinele din cadrul rețelei. Astfel, se realizează integrarea pe verticală a activității, cu efecte pozitive multiple: creșterea calității produselor, un control mai bun al costurilor și o îmbunătățire semnificativă a marjelor de profit. În consecință, compania va renunța treptat la o bună parte din importurile de pui și se va concentra pe creșterea animalelor la nivel local. Preluarea activelor Avicola Mihăilești marchează și intrarea Agroland pe piața producătorilor de ouă de consum, care în 2019 se ridica la aproximativ 170 milioane de euro, în România. Potrivit prognozelor Agroland, preluarea activității Avicola Mihăilești va majora cifra de afaceri a companiei cu circa 3,5 milioane euro în 2021, ceea ce semnifică 10% din totalul cifrei anuale de afaceri. Preluarea fermelor din Mihăilești face parte din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung, având ca piloni principali extinderea rețelei de magazine, un nou format al acestora, creșterea  gamei de produse comercializate și accesarea pieței de capital prin listarea la Bursa de Valori București”. 

Horia Cardoș (foto), fondator și director general al Agroland, membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa, oferă detalii: „Preluarea platformei avicole Mihăilești este o mișcare foarte importantă pentru Agroland, pentru că ne oferă posibilitatea de-a avea propriile unități unde să desfășurăm procesul de reproducție pentru puii de o zi. Astfel, vom ajunge să producem cât mai mult în România și să importăm cât mai puțin, ceea ce ne dorim de mult. În prezent, achiziționăm puii de o zi de la companii din România, Italia și Ungaria, dar treptat ne extindem prin aprovizionarea din surse locale, însemnând atât producție proprie cât și furnizori din țară, pentru a putea supraveghea cât mai bine procesele și a ne asigura că sunt atinse cele mai înalte standarde de calitate. În plus, 2020 prilejuiește și intrarea noastră pe piața ouălor de consum, unde ne dorim să creștem cât mai rapid și să ajungem în scurt timp printre cei mai importanți jucători și pe această nișă. Este un moment prielnic pentru implicarea în zootehnia românească, pentru că oamenii sunt acum mult mai dornici să consume produse de proveniență autohtonă. Alături de partenerii noștri locali consacrați, dorim să deservim cât mai mult din acest segment de piață. Pe de altă parte, investiția într-o fermă îți poate asigura un flux financiar constant, pe tot parcursul anului. Momentan, piața produselor alimentare românești nu are suficienți jucători de calibru, deci este insuficient acoperită. Din această cauză, România continuă să importe cantități mari de carne de pasăre și porc, dar și ouă de consum. Așadar, există un potențial puternic de dezvoltare, de care sunt optimist că vor profita, în viitor, atât fermele mari cât și micii fermieri”.

Între clienții fermelor de la Avicola Mihăilești se află mari lanțuri de supermarketuri din țară și străinătate, precum Lidl România, care achiziționează ouă de consum. Agroland estimează pentru 2021 la aceste ferme o producție de 30 de milioane ouă de consum.

DISTRIBUIȚI