Banca Comercială Română anunță că în perioada ianuarie-iunie 2020 (în special în lunile marcate de pandemia de coronavirus), deschiderea conturilor de economii a înregistrat o creștere de 73% față de perioada similară a anului trecut. Depozitele au avansat cu 18% în aceași perioadă, comparativ cu intervalul similar din 2019. BCR subliniază că „93% dintre conturile de economii nou deschise au fost operate complet digital, prin intermediul lui George (mobile & internet banking), ceea ce arată dispoziția în creștere a clienților de a folosi servicii digitale, în paralel cu creșterea semnificativă a apetitului de economisire”. În zona de operațiuni persoane fizice, BCR semnalează de asemenea ca evoluții importante în perioada 1 ianuarie-30 iunie: „28% din totalul creditelor acordate de BCR au fost contractate 100% digital, prin George; creștere de peste 204% a deschiderilor de cont în valută, față de aceeași perioadă a anului trecut, 25% fiind deschise digital; avans de 166% a contractelor de direct debit, 31% fiind deschise digital, ceea ce confirmă apetitul în creștere al clienților pentru plăți automate”.

Marian Ignat, director executiv distribuție retail, Banca Comercială Română: „Credem că românii au învățat să fie mai ponderați, în ultimii ani, mai ales după criza din 2009. Cu lecțiile învățate de-atunci, oamenii își doresc acum, mai mult ca oricând, să aibă la îndemână o plasă de siguranță financiară, indiferent că e vorba de un depozit, un cont de economii sau orice alt instrument de economisire. În același timp, aceste evoluții ne arată că transformarea digitală accelerată a BCR se află pe direcția bună. Accesările în creștere ale serviciilor și soluțiilor digitale ne confirmă că investițiile majore pe care le-am făcut, în ultimii ani, au fost corecte, anticipative și ne-au ajutat să le oferim clienților prin George conveniența și siguranța de care au nevoie, mai ales în pandemie”.

DISTRIBUIȚI