Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană AHK România prezintă rezultatele sondajul realizat în octombrie 2020 în cadrul participării (a șasea oară consecutiv) la sondajul AHK World Business Outlook coordonat de Uniunea Camerelor Comerț și Industrie din Germania (DIHK) prin care companii din întreaga lume răspund privitor la planurile de investiții, ocuparea forței de muncă și cei mai importanți factori de risc în afaceri din țările în care activează.

Sebastian Metz, director general al AHK România, apreciază că „situația generală a companiilor s-a înrăutățit, dar majoritatea companiilor germane din România văd totuși oportunitățile în criza actuală și acceptă provocările. Criza Corona are mai ales un rol de catalizator pentru schimbările structurale existente în toate sectoarele economice. Ritmul și presiunea pentru schimbare sunt în mod clar în creștere”.

Peste 55% dintre respondenți consideră situația actualăa companiilor germane din România ca satisfăcătoare, 35% o apreciază ca bună (60%, în toamna 2019), 9,6% apreciază situația actuală în care se află compania proprie ca dificilă (8,3%, în toamna 2019).

26% dintre companiile chestionate sunt de părere că activitatea lor va evolua mai bine în următoarele 12 luni (35%, în 2019), 25% estimează că evoluția activități lor în România va fi mai slabă (13,3%, în 2019).

În următoarele 12 luni, peste 40% dintre cei chestionați se așteaptă la o evoluție negativă conjuncturală (30,5%, în 2019), aproape un sfert cred într-o revenire conjuncturală pe termen mediu, 31% nu se așteaptă la vreo schimbare (57,6%, în 2019).

Peste 58% dintre respondenți se așteaptă la o revenire a economiei românești în 2022 sau chiar mai târziu. Sebastian Metz apreciază că „drumul spre redresarea economică rămâne stâncos și pavat cu multe incertitudini. Programele de sprijin guvernamental ar trebui să țină seama de acest aspect și, de exemplu, să extindă noul program de muncă flexibilă, Kurzarbeit”.

Rezultatele chestionarului pot fi consultate aici.

DISTRIBUIȚI