La Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București, 12 studenți români și străini ai masterului francofon „Médias, développement, sociéte”, coordonați de conf. univ dr. Silvia Branea, drd. Irina Ghineț și lector univ. dr. Ioana Avram, au creat o platformă gratuită de promovare a micilor afaceri și inițiative autohtone, pentru încurajarea consumului de produse locale: www.consumactor.wixsite.com/website, bilingv (română și franceză), realizat în parteneriat cu Agenția Universitară a Francofoniei. Sunt prezentate afaceri din domeniile alimentație, design și artă, produse de îngrijre, îmbrăcămine, decorațiuni interioare, produse de branduri precum Simina Filat, Alisia Enco, Băcănia Veche. Antreprenorii  promovați au fost selectați în  funcție de accentul pe care îl pun pe folosirea materiilor prime din surse locale, a reciclării, a tehnologiilor de producție nepoluante precum și pe dezvoltarea de tradiții locale.

Conf. univ. dr . Silvia Branea: „Proiectul are scopul de a-i sprijini pe studenți să treacă mai ușor, după absolvire, de la statutul de student, la cel de angajat/expert sau antreprenor în media și/sau comunicare. Am reușit să îi ajutăm pe studenți să se auto-descopere, să creadă în valorile lor și în forța cuvântului și imaginii bine mânuite”.

Drd. Irina Ghinet: „În această perioadă în care obiceiurile noastre de consum au suferit transformări importante și economia locală a fost și este în continuare afectată, proiectul francofon Consum’Actor își dorește să atragă atenția că prin investiția în comunitățile locale și cumpărarea de produse autohtone sustenabile si prietenoase cu mediul, susținem relansarea economiei românești afectată de criza Covid-19”.

Programul masteral „Médias, développement, sociéte” coordonat de prof. univ. dr. Camelia Cușnir are ca scop formarea viitorilor jurnalişti şi comunicatori. Proiectul Consum’Actor este recomandat ca „o oportunitate extraordinară pentru ei de a pune în practică abilitățile editoriale, atât în limba română, cât și în limba franceză deprinse pe parcursul anilor de studii, dar și de a gândi și implementa strategii de comunicare și promovare”.

DISTRIBUIȚI