Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul aparatului de lucru al Guvernului României, în parteneriat cu UNICEF în România, a organizat astăzi videoconferința „Împreună pentru dezvoltare durabilă – noi suntem generația următoare”. Din intervențiile participanților, am reținut o serie de repere privind importanța sustenabilității și a implicării în acest sens a copiilor și tinerilor.

FOTO: Ministrul educației și cercetării, Monica Anisie, consilierul de stat László Borbély, departamentului, și reprezentantul UNICEF în România, Pieter Bult, alături de reprezentanți ai Bordului Copiilor. 

László Borbély, consilier de stat, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă: „Esența dezvoltării durabile este să ne gândim permanent la generațiile viitoare, la ceea ce vrem să le lăsăm moștenire.  Eu cred că, de fapt, cu toții îmbrățișăm principiile sustenabilității, deoarece cu toții ne dorim să le lăsăm copiilor și nepoților noștri un mediu curat și o societate echitabilă. Un pas esențial în această direcție este să punem în practică Strategia pentru dezvoltare durabilă. În demersul pe care l-am pornit avem nevoie de creativitatea și inițiativa tinerei generații, așa că suntem permanent deschiși către dialog și parteneriate”. 

Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România: „Pandemia de Covid-19 a scos la iveală vulnerabilitățile economice și sistemice. Acum, mai mult ca niciodată, trebuie să construim o lume în care nimeni nu este lăsat pe dinafară, iar această situație gravă în care ne aflăm reprezintă o oportunitate pentru a re-imagina lumea și țările în care trăim. Re-imaginarea începe cu copiii. Copiii din România și din lume au nevoie ca drepturile lor să fie asigurate: dreptul la sănătate, la educație de calitate și la o planetă curată. Copiii prezentului sunt adulții care vor conduce lumea de mâine, iar abilitatea lor de a proteja viitorul pentru noi, toți, depinde de ceea ce facem pentru a le proteja lor drepturile astăzi și de felul în care îi împuternicim”. 

Silvia, membră a Boardului Copiilor: „Cunoașterea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ar trebui făcută prin intermediul școlilor, conform răspunsurilor a 45% dintre U-Reporteri. Pe de altă parte, 28% doresc o prezentare constantă a acestora în media și social media, iar 20% consideră că parteneriatele Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă cu grupuri și organizații de copii sunt eficiente pentru îmbunătățirea gradului de cunoaștere”. 

Monica Anisie, ministrul educației și cercetării: „Educația pentru dezvoltare durabilă înseamnă o educație PENTRU dezvoltarea durabilă, nu o educație DESPRE dezvoltarea durabilă. Prezența prepoziției „pentru” scoate în evidență faptul că educația modernă, în secolul 21, are ca misiune realizarea dezvoltării durabile, utilizând educaţia ca strategie pentru atingerea durabilităţii. Sunt încrezătoare că dacă școala reușește să se transforme pentru a răspunde corespunzător nevoilor voastre, și voi veți ști cum să aduceți echilibru în societate!” 

Au fost prezentate rezultatele unui sondaj desfășurat pe platforma U-Report adresat copiilor și tinerilor privind Obiectivele de Dezvoltare Durabilă la care s-au înregistrat peste 3000 de răspunsuri. Participanții la videoconferință și-au testat cunoștințele despre dezvoltare durabilă într-un joc interactive. Coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă a anunțat pregătirea mai multor inițiative destinate elevilor, inclusiv lansarea unei platforme online adresată celor interesați de sustenabilitate. 

DISTRIBUIȚI