Organizația Junior Achievement (JA) România și compania Holcim România lansează  proiectul „ABCdar Verde” adresat elevilor de gimnaziu, „pentru educarea unui comportament responsabil și utilizarea rațională a resurselor de mediu”. La ediția pilot (noiembrie 2020-mai 2021) participăTop of Form 500 de elevi din județele Argeș, Bihor și Cluj. Ei beneficiază de acces gratuit la conținuturiși instrumente adaptate învățării mixte, la școală și online, disponibile în format tipărit și pe platforma e-learning JA Inspire™, cu posibilitatea de a derula activități de predare sincronă, care presupune prezența concomitentă a elevilor și profesorilor, precum și folosirea unor resurse digitale interactive și exerciții cu feedback imediat, ce pot fi accesate și utilizate de elevi în mod autonom, în modelul asincron de învățare. Alina Cristea, manager dezvoltare durabilă și comunicare în cadrul Holcim România: „Ne bucurăm că putem veni în sprijinul elevilor cu un nou proiect educațional, care să contribuie la dezvoltarea, încă de pe băncile școlii, a unui comportament responsabil față de mediul înconjurător. Proiectul ABCdar Verde este unul interactiv, în cadrul căruia elevii vor învăța, printre altele, cum să utilizeze în mod rațional resursele naturale și cum să gestioneze deșeurile pe care le produc. Acest proiect reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care Holcim România și l-a asumat pentru a îmbunătăți viața comunităților locale, implicându-se activ în educarea noilor generații”.

Organizatorii subliniază că „elevii descoperă principalele resurse de mediu și principiul celor 3R – Reducere, Reutilizare, Reciclare – pentru gestionarea sustenabilă a acestora, din perspectiva de cetățean, asociație comunitară sau companie. O atenție specială în cadrul proiectului este acordată educării modului de gestionare a deșeurilor rezultate ca urmare a aplicării regulilor de protecție împotriva virusului SARS-CoV-2. Elevii beneficiază astfel de materiale informative și recomandări pentru depozitarea corectă a măștilor și mănușilor de protecție după folosire. Sub coordonarea profesorilor și a voluntarilor Holcim România, implicați direct în programul educațional, elevii înțeleg interdependența dintre modul în care oamenii folosesc resursele pe care le au la dispoziție, economie și calitatea vieții. De asemenea, sunt încurajați să dezvolte proiecte și să propună acțiuni responsabile față de resursele din comunitatea lor, exersându-și spiritul de inițiativă și comportamentul civic”.

DISTRIBUIȚI