• Ericsson va accelera investițiile în aplicațiile 5G destinate clienților de tip enterprise
  • Noua țintă pe termen lung, pentru marja EBITA a Grupului (excluzând costurile de restructurare) este de 15%-18%
  • Noul obiectiv privind fluxul de numerar liber (Free Cash Flow) (înainte de fuziuni și achiziții) este de 9%-12% din vânzări
  • La nivel de Grup, obiectivul privind marja de operare (Operating marging) pentru 2022 (excluzând costurile cu restructurarea) rămâne de 12%-14%, cu unele ajustări între segmente

Rezultatele strategiei de business în vederea redersării și îmbunătățirii situației financiare, pe care Ericsson (NASDAQ: ERIC) a urmat-o începând cu anul 2017, au fost prezentate de către reprezentanții companiei, în 10 noiembrie, în cadrul evenimentului Ericsson Capital Markets Day 2020.

Reprezentanții Ericsson au revizuit obiectivele strategice de creștere și noile ținte financiare pe termen lung ale companiei. Alături de Börje Ekholm, președinte și CEO Ericsson, executivi din cadrul companiei au vorbit despre situația financiară din ultimii trei ani și au precizat că au în plan dezvoltarea afacerilor în sectorul enterprise, care să contribuie la consolidarea situației Grupului.

În ultimii trei ani, afacerile Ericsson au cunoscut o creștere organică, compania redevenind profitabilă și fiind capabilă să-și atingă obiectivele financiare stabilite pentru anul 2020. Lider la nivel global în sectorul tehnologic, cu o cotă de piață în creștere în sectorul 5G, Ericsson va intra într-o nouă fază de dezvoltare unde va pune accent pe creșterea în zona business-ului său de bază, si cu o atentie sporita pe segmental enterprise.

Börje Ekholm, președinte și CEO Ericsson, a precizat: “Strategia noastră a generat rezultate care sunt o bază solidă pentru viitor și ne-au adus calitatea de lider pe piața 5G, de care ne bucurăm astăzi. Pandemia COVID-19 ne-a amintit că utilizarea conectivității radio (wireless) este fundamentală pentru a avea o dezvoltare în viitor. La nivel global, și la nivelul fiecărui sector economic, vom găsi oportunități de a veni cu inovații în fața clienților noștri, inclusiv a celor de tip enterprise. Atuul nostru este legat de creșterea economică la scară largă, iar noi putem avea un rol-cheie în acest ecosistem – de care depinde implementarea cu succes a tehnologiei 5G – format din operatori, companii și decidenți”.

Obiective pe termen lung

Obiectivul de profitabilitate pe termen lung, după anul 2022, vizează o marjă EBITA (excluzând costurile provenite din reorganizarea activității) de 15%-18% la nivel de Grup. Compania își propune să atingă acest obiectiv prin creșterea profitabilității activităților la nivelul întregului Grup. Creșterea profitabilității marjei brute va fi generată de vânzările de soluții software și eficiență operațională. Compania va menține un interes sporit pe fluxul de numerar liber (înainte de fuziuni și achiziții), având o țintă de 9%-12% din vânzări.

Obiectivele de profitabilitate pentru 2022

Obiectivele de profitabilitate la nivel de Grup, pentru anul 2022, rămân neschimbate, cu o marjă de operare de 12%-14%, excluzând taxele de restructurare. Obiectivele pentru fiecare segment în parte (pentru 2022) sunt actualizate cu țintele pentru marjele de operare de la nivelul fiecărui segment, după cum urmează:

  • Ținta majorată pe segmentul rețelelor de telecomunicații a fost generată de creșterea cotei noastre de piață. Obiectivul privind marja de operare pentru anul 2022, pe segmentul rețelelor de telecomunicații, este de 16%-18% (în ascensiune față de 15%-17%).
  • În segmentul serviciilor digitale, restaurarea profitabilității continuă să reprezinte o prioritate. Pe fondul majorării cheltuielilor cu activitățile de cercetare și dezvoltare, precum și a declinului vânzărilor solutiilor din generatiile anterioare, ținta marjei de operare a fost ajustată la 4%-7% pentru 2022 (în declin față de 10%-12%).
  • În segmentul Managed Services, creșterea planificată a marjei va fi realizată prin intermediul investițiilor în domeniul cercetării și dezvoltării, în soluții de Inteligență Artificială și automatizare. Pentru anul 2022, ținta pentru acest segment a fost majorată la 9%-11% (de la 8%-10%).  
  • În segmentul Emerging Business & Other, prioritatea rămâne pe înființarea unor noi direcții de business, care să aibă o creștere organică. Creșterea veniturilor va fi realizată prin intermediul noilor produse 5G și IoT dezvoltate de companie, dar și prin achiziția Cradlepoint, ce va avea o contribuție importanta la acest capitol.

Factorii de Risc

Actualele incertitudini, de natură geopolitică și comercială, ar putea avea efecte negative asupra Ericsson (afaceri curente, operațiuni, perspective de afaceri, rezultate operaționale, situație financiară), afectând și abilitatea companiei de a-și atinge obiectivele. Incertitudinile vizează efectele actualelor conflicte comerciale – în special cel dintre SUA și China, precum și nesiguranța în ceea ce privește modul în care noua administratie  a Statelor Unite ale Americii ar putea aborda această dispută comercială. De asemenea, există îngrijorări și în ceea ce privește viitorul relațiilor bilaterale dintre Suedia și China, după ce Autoritatea guvernamentală suedeză de Poștă și Telecomunicații a decis să excludă vânzătorii chinezi din rețelele 5G.


Despre Ericsson

Ericsson le oferă furnizorilor de servicii de comunicații soluții complete pentru îmbunătățirea conectivității si a serviciilor. Portofoliul companiei acoperă domenii precum Retele (Networks) , Solutii oentru Servicii Digitale (Digital Services), servicii de externalizare (Managed Services) și Business-uri Emergente (Emerging Business) și este menit să sprijine clienții companiilor în procesul de digitalizare, să  sporească eficiența companiilor  și să identifice noi surse de venit. Inovațiile Ericsson au pus beneficiile telefoniei și ale conexiunii mobile la dispoziția a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listată la bursa din New York (NASDAQ) , precum și la filiala acesteia – NASDAQ Stockholm. 

DISTRIBUIȚI