Erik Barna, CEO & Fondator Life is Hard S.A. declara în cadrul evenimentului The Power Table că „digitalizarea face ca segmentul de cybersecurity să fie vital în acest moment pentru orice companie. Va fi ca mersul la doctor…”

Life is Hard S.A. își propune ca, în următorii ani, să devină cea mai relevantă companie de tehnologie din piața românească. Prezent în cadrul evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim”, Erik Barna – CEO & Fondator Life is Hard S.A. a vorbit despre deficitul de digitalizare în România în raport cu Europa Centrala și despre intențiile companiei de extindere a domeniului de activitate și către cybersecurity, apreciind că acest segment va deveni „vital” pentru companii și că „va fi ca mersul la doctor”.

„Am discutat cu Consiliul de administrație extinderea domeniului de activitate și către cybersecurity și considerăm că ar fi oportună aceasă zonă, spune Barna. Ne uităm către o investiție în companiile din această zona, deoarce aceasta ar completa portofoliul nostru de produse și, în același timp, competențele noastre. După cum știți, suntem foarte prezenți în zona de servicii de digitalizare pe care le livrăm în industria de asigurări, prin urmare ne-am completa foarte bine cu competențe de cyber pe acest segment și nu numai.

Dupa cum vedem, digitalizarea pătrunde cam în toate domeniile și face ca segmentul de cybersecurity să fie vital în acest moment pentru orice companie. Va fi ca mersul la doctor sau ca și raportarile pe care suntem obligați să le facem la Fisc. O companie care nu se protejează, va avea niste riscuri enorme”.

Deși România nu sta foarte bine în comparatie cu țările din Europa Centrală, în ceea ce privește digitalizarea, Barna apreciază că decalajul nu este atât de important: „Din păcate, România nu stă deloc bine la acest capitol, suntem pe locul 27 din 29 în Uniunea Europeana din punctul de vedere al digitalizării, conform The Digital Economy and Society Index (DESI). 4 sau 5 ani la rând am fost pe ultimul loc. Vecinii noștri stau puțn mai bine, dar nu cu mult. De exemplu, Ungaria este cu 3-4 poziții înaintea noastră, imediat după noi vine Italia – o surpriză, fiind o țară din Vest. Estonia, Spania, Danemarca, Finlanda și Lituania sunt primele în ceea ce privesțte serviciile electronice și digitale, cu un punctaj de aproape 85%, iar codașii sunt Romțânia, Grecia, Croația, Slovacia și Ungaria. Media europeană este undeva la 72%, aceste țări de la coadă clasamentului abia dacă au atins 60%. Țările din est sunt cam la același nivel, în coada clasamentului. Diferența dintre acestea nu este foarte mare, putem relativ ușor să avansăm în acest clasament – depinde doar de noi. Ce duce România pe ultimele poziții în acest clasament nu este neaparat adopția tehnologiei, ci mai degraba competențele digitale ale celor care utilizează sau doresc să utilizeze această tehnologie”.

DISTRIBUIȚI