Impactul pandemiei. Cum a influențat contextul COVID 19 comportamentul de consum al românilor

Date:

Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august – septembrie în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum și bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit mediul urban și mediul rural, față de anul precedent, au rămas loial brandului preferat 75% dintre respondenți. 

Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă declarându-se mai puțin loiali față de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut. 

„Pentru companii, este din ce în ce mai important să își analizeze în mod recurent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilități”, Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research. 

Consumerismul în era Buy local 

Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienților, respectiv mai puțin loial/ă, la fel de loial/ă și mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidențiează comportamentele în schimbare în noua realitate. 

Sectorul retail este singurul cu o creștere netă a loialității în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienților loiali (75%).  Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrași de mărcile care arată empatie și susțin valorilor propriilor clienți. 

Tinerii sunt cei mai vocali promotori ai brandurilor preferate

Tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea față de toate cele trei segmente analizate, după cum urmează retail (32%), servicii bancare (20%) și bunurilor de consum (26%). 



Studiul de față este finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research.
Metodologie: 1013 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users și patru mini focus – grupuri online. Perioada de colectare a datelor este august – septembrie

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Precedent în „uber-izarea prețurilor”. Cum pot cartofii prăjiți să influențeze valoarea acțiunilor

Prețurile stabilite dinamic fac parte dintr-o strategie utilizată frecvent...

Economia informală în România: context, cauze și efecte

| de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN, Academia de Studii Economice din București și Prof. univ. dr. Radu MUȘETESCU, Academia de Studii Economice din București

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...