INCENDIUL – cauza celor mai mari despăgubiri plătite de OMNIASIG în primul semestru pe asigurările de locuință

Date:

OMNIASIG Vienna Insurance Group susține o comunicare publică transparentă și oferă periodic informații despre activitatea companiei, precum topul celor mai mari despăgubiri plătite pe principalele linii de produse din portofoliul companiei.

În primul semestru al anului, valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie a fost de aprox. 730 milioane lei, în creștere cu peste 10% comparativ cu același interval al anului trecut. În topul celor mai mari despăgubiri plătite în această perioadă se evidențiază ca valoare cele de pe liniile RCA și Property. 

Astfel, pe linia asigurărilor RCA, cea mai mare despăgubire a fost de aproximativ 1,4 milioane lei, plătită în urma unui accident în care șoferul mașinii asigurate a depășit viteza legală în localitate și a accidentat mortal un pieton. Cea de-a doua despăgubire, în valoare de aproximativ 1,3 milioane lei, a fost plătită pentru vătămări corporale, rezultate în urma unui accident în care conducătorul unei autoutilitare nu a acordat prioritate la o trecere de pietoni și a accidentat grav un pieton. Pe a treia poziție în top este o despăgubire de aproximativ 1,2 milioane lei plătită în urma unui accident grav dintre un autoturism (al cărui șofer a fost vinovat), un autotractor cu semiremorca și un alt autoturism. Mai multe persoane implicate în accident au decedat sau au suferit vătămări corporale

În clasamentul aferent liniei PROPERTY, cea mai mare despăgubire, de aproximativ 2,3 milioane lei, a fost plătită ca urmare a unui furt prin care au fost sustrase dispozitive electronice dintr-un depozit. Pe locul al doilea în acest top se află o despăgubire de aproximativ 800.000 lei, achitată după ce două ATM-uri au fost aruncate în aer, iar explozia a provocat daune majore întregii unități bancare. Pe locul al treilea, este o despăgubire de aproximativ 700.000 lei, plătită ca urmare a unui incendiu la o hală de creștere păsări, declanșat din cauza unui scurt-circuit.

Pe linia CASCO, cea mai mare despăgubire din primul semestru al anului este de aproximativ 540.000 lei, fiind plătită în urma unui incendiu la motor, declanșat în timpul mersului la o autoutilitară, care a ars în întregime. Pe locul al doilea se află o despăgubire de aproximativ 530.000 lei, achitată tot în urma unui incendiu la motor, declanșat în timpul deplasării la un autocar care a ars în totalitate în Spania. A treia despăgubire ca valoare a fost de aproximativ 500.000 lei, fiind plătită în urma unui accident în care un autoturism a derapat și a intrat într-un stâlp.

Pe linia ASIGURĂRILOR DE LOCUINȚE, primele trei despăgubiri ca valoare au fost provocate de incendii în locuințe. Cea mai mare despăgubire a fost în valoare de aproximativ 220.000 lei, aici incendiul survenind în anexa unei locuințe, extins apoi în mansarda casei, din cauza unui scurt-circuit. Pe locul doi în top este o despăgubire în valoare de aproximativ 200.000 lei, pentru un incendiu provocat tot de un scurt-circuit, în camera centralei dintr-o

anexă a locuinței. Poziția a treia este ocupată de o despăgubire de aproximativ 130.000 lei, plătită pentru un incendiu generat de un scurt-circuit în baia locuinței

Incendiul este unul dintre cele mai frecvente cauze ce provoacă daune în locuințe. Conform raportului Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) privind evaluarea riscurilor la nivel național, în 2020 numărul total de incendii a fost 33.883, cu o medie zilnică a acestora de 92, dintre care 6.775 de incendii (20% din numărul total) au fost provocate în locuințe.

Pe segmentul ASIGURĂRILOR DE CĂLĂTORIE, primele două cele mai mari despăgubiri au fost de aproximativ 120.000 lei, achitate pentru costurile de spitalizare și tratament în cazul unei persoane ce a suferit un atac cerebral în SUA și ca urmare a unui deces survenit în cadrul unui accident de muncă în Germania. Pe a treia poziție se află o despăgubire de aproximativ 75.000 lei, plătită pentru costurile medicale generate de o pneumonie bacteriană.

OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Prin urmare, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat a fost în primul semestru al acestui an de 89,01%.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Precedent în „uber-izarea prețurilor”. Cum pot cartofii prăjiți să influențeze valoarea acțiunilor

Prețurile stabilite dinamic fac parte dintr-o strategie utilizată frecvent...

Economia informală în România: context, cauze și efecte

| de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN, Academia de Studii Economice din București și Prof. univ. dr. Radu MUȘETESCU, Academia de Studii Economice din București

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...