Relațiile sociale înregistrează o dublare de la o lună la alta (aprilie-mai) ca importanță la nivelul subiecților noii ediții a studiului Reveal Marketing Research „Românii AZI”, realizat de compania cu capital românesc Reveal Marketing Research, specializată în cercetare de piață, strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților.

Studiul „Românii AZI” este definit ca „instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru partenerii din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea româneasca din acea perioada. Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1010 respondenți (în lunile aprilie, respectiv mai) și marja de eroare este de +/-3%”.

Ediția la zi a studiului arată că relațiile sociale sunt percepute ca importante în proporție de 23% de către subiecți, de unde în aprilie erau văzute ca importante cu o pondere de 11%. Au crescut de asemenea ca importanță perfecționarea și puterea: 8%, față de 5% în aprilie. Ca stare de spirit, au crescut oboseala și plictiseala (38% față de 27%), au scăzut nervii și furia (51% de la 60%), precum și motivația și bucuria (7% față de 10%) și se mențin, practic, la același nivel relaxarea și liniștea (4% față de 3%). Sunt percepute ca nevoi în creștere substanțială dezvoltarea personală, stima de sine, integrarea.

În funcție de profilul subiecților, „cei mai plictisiți sunt tinerii fără partener (49%, față de 39% la nivel național)”; tinerii preocupați de carieră sunt cei mai mulțumiți de starea lor generală de spirit (18% se declară foarte mulțumiți față de 14% la nivel național) și declară „că au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi de bază (51% față de 41% la nivel național)”; familiile moderne consideră prioritară depășirea obstacolelor (43% față de 36% la nivel național) și „au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi din vârful piramidei (41% față de 33% la nivel național)”; membrii familiilor tradiționale sunt cei mai nemulțumiți de relația cu partenerul de viață (15% se declară nemulțumiți față de 11% la nivel național); maturii fără partener sunt cei mai liniștiți și calmi (9% față de 4% la nivel național) și au făcut mai multe  cumpărături care acoperă nevoia de stimă (52% față de 40% la nivel național); seniorii pensionari consideră importantă menținerea relațiilor sociale în proporție mai mare decât celelalte categorii investigate (33% față de 23% la nivel național).

DISTRIBUIȚI