Piața berii a înregistrat o creștere a volumului de peste 2%  pe primele șapte luni din 2017 față de aceeași perioadă a anului trecut, anunță Asociația Berarii României, pe baza datelor furnizate de Deloitte. Julia Leferman, directorul general al Asociației Berarii României, apreciază că „evoluția pieței berii în perioada ianuarie-iulie 2017 a fost una pozitivă, dar indiscutabil moderată. În acest moment, considerăm că se întrunesc premisele pentru ca piața să își continue evoluția, dar numai rezultatele finalului de an vor putea să confirme, sau să infirme,  consolidarea acestui trend. Un factor determinant al evoluției pozitive a pieței berii rămâne în mod cert asigurarea în continuare a unui context economic și a unui cadru de reglementare predictibile, cele care au permis de altfel pieței berii ca începând de anul trecut să evolueze în mod natural, bazându-se pe dinamica cererii și ofertei”.

În context, este de reamintit că sectorul berii contribuie semnificativ în economia românească prin valorificarea resurselor autotone: producție locală de peste 97%, ingredientelor provenite din agricultura locală în proporție de 70%, valoare adăugată generată în domeniile conexe de activitate de peste 860 milioane euro, de contribuție la bugetul de stat și la bugetele locale de peste 530 milioane euro, 85.000 de locuri de muncă create direct și indirect. În ansamblu, Asociația Berarii României – care cuprinde producătorii Bergenbier SA, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, precum şi microberăria „Clinica de bere” – furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România.