Valoarea serviciilor de training, team building, coaching și consultanță strategică în resurse umane din Cluj-Napoca a crescut cu 15% în primul semestru din 2019, față de aceeași perioadă din 2018, ajungând la 6 milioane euro, apreciază Human Performance Development International (HPDI), important furnizor autohton de servicii de training, coaching, team building, consultanță și strategie în resurse umane. Făcând o comparaţie între piața clujeană şi cea bucureșteană de profil, HPDI semnalează între altele că bugetele investite în programele de training și team building şi perioadele de implementare sunt similare. Piața clujeană este mai puțin diversificată, din moment ce 80% dintre cereri sunt din partea companiilor de IT și servicii externalizate din zona de Shared Services, cu pondere dominantă a jucătorilor de tip antreprenorial, faţă de multinaționale. Petru Păcuraru, fondatorul HPDI, caracterizează situaţia astfel: „Piața serviciilor de consultanță în resurse umane este puternică în orașele mari din zona de vest a țării, Cluj fiind principalul pol. Ceea ce am observat în cei trei ani de când suntem activi aici, este numărul mare de antreprenori, care sunt dornici să investească în creșterea companiilor prin programe de coeziune a echipelor și de dezvoltare a angajaților. Datorită acestei caracteristici antreprenoriale, piața din Cluj este mai deschisă către inovație față de cea din București, unde predomină multinaționalele, iar mulți manageri preferă să adopte rețete verificate. Clienții din Cluj sunt mai orientați către noutate, și ne provoacă mereu să creăm concepte noi de training și team building, adaptate nevoilor lor. Companiile din Cluj apreciază ideile noi, dar practice și le place să fie surprinși cu programe cât mai interesante. Cred că aceasta este o trăsătură pe care ar fi bine să o regăsim mai mult și în București și sper că se va întâmpla așa în perioada următoare, pentru că semne sunt deja”.

Un concept aplicat la Cluj este Academia 1st Time Manager, program de training cu o durată de patru luni, definit de Corina Goran (foto), Business Development Manager al HPDI, pentru Transilvania, prin aceea că este „dedicat celor care urmează să devină manageri sau care sunt de puțin timp în această funcție. Clujul a fost rampa de lansare a acestui program HPDI, ajuns la cea de-a șasea ediție, și care a avut rezultate foarte bune și pe partea de inducție și retenție a angajaților”.

DISTRIBUIȚI