Elaborarea unor soluții pentru accesul egal la educație al tinerilor din România și pentru reducerea decalajului digital pregnant în situația actuală a reprezentat tema de lucru a laboratorului de proiecte „Enterprise Challenge Summer School” organizat online de Junior Achievement România, organizaţie non-profit care dezvoltă programele internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă, cu sprijinul Citi România. Au participat56 deelevi din 25 delicee și 16studenți din 8universități, care au lucrat în echipe. 5 voluntari ai companiei Citi România au oferit  mentorat sub formă de explicații și sfaturi privind aspectele tehnice, financiare și elementele de marketing ale proiectelor.

Cea mai bună soluție a fost prezentată de echipa „Young Challengers”, care a realizat „o aplicație universală, un agregator de mai multe servicii educaționaleprin implementarea unui plan complex care urmărea mai multe elemente-cheie: o bibliotecă virtuală, funcționalități de tip classroom, formare online pentru profesori și resurse interactive în format digital”. Componentă a echipei, Loredana-Georgiana Matei subliniază: „Experiența din cadrul «Enterprise Challenge Summer School» a fost cu adevărat o provocare, deoarece echipele au fost formate din persoane cu experiențe și viziuni diferite, dar care au reușit să ajungă la un numitor comun. Echipa noastră, Young Challengers, a fost formată din 5 membri: Amza Gabriela, Cojocaru Mina, Enache Emma, Huza Tudor și Matei Georgiana, împărțind toți un scop comun și anume acela de a rezolva problema decalajului digital în România. Fiecare sesiune de training ne-a învățat lucruri noi sau ne-a ajutat să le aprofundăm pe cele deja asimilate. A fost o experiență minunată și pentru asta vreau să le mulțumesc celor de la JA Romania și celor de la Citi pentru toate lucrurile noi pe care le-am dobândit, dar și pentru faptul că am învățat să lucrez cu oameni pe care înainte de această competiție nu-i întâlnisem. Doresc să le mulțumesc și colegilor de echipă pentru implicare și pentru modul în care am colaborat. Felicitări tuturor pentru ideile și soluțiile minunate”.

Alexandra Oniceanu-Becuț, director de comunicare la Citi România: „În acest context al pandemiei, a devenit și mai important să continuăm să sprijinim accesul la educație, să rămânem aproape de elevi și studenți în dobândirea de competențe relevante pentru o piață a muncii în continuă schimbare. Dorim să îi încurajăm pe acești tineri, dar și pe toți ceilalți din generația lor, să continue să creadă în ideile lor, să rămână orientați către soluții și să își asume rolul de a genera progres în comunitatea locală”.

DISTRIBUIȚI