România-Tunisia, oportunități de colaborare economică

Date:

Posibilitățile de cooperare economică între România și Tunisia au fost analizate la forumul de afaceri tunisiano-român organizat pe platforma Cisco Webex de Ambasada Republicii Tunisiene în România, InvestRomânia (Ministerul Economiei, Antreprenoriatului, Mediului de Afaceri și Turismului – MEAT) și Agenția Tunisiană de Promovare a Investițiilor Străine (FIPA), în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB), Autoritatea Tunisiană de Investiții, Centrul de Promovare a Exporturilor din Tunisia (CEPEX) și Camera de Comerț și Industrie Prahova. Au participat oameni de afaceri din România și din Tunisia, reprezentanți ai unor camere de comerț și ai altor organizații de afaceri, ai administrației publice centrale și locale.

Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București informează că „webinarul, moderat de Cristian Ilie, director general adjunct al Direcției de Investiții Străine – aMEAT, a fost organizat cu scopul de a oferi companiilor românești informații actualizate și verificate privind climatul de afaceri și punctele forte ale economiei tunisiene. Pe de altă parte, cu acest prilej, oamenii de afaceri din Tunisia au avut posibilitatea de a afla detalii despre sectoarele economiei românești care oferă oportunități pentru dezvoltarea colaborării bilaterale, dar și despre potențialul investițional al țării noastre.

În deschiderea evenimentului, Excelenţa Sa Raja Jhinaoui Ben Ali, ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Tunisiene în România, a vorbit despre oportunitățile de afaceri oferite de țara sa, generate de poziția geostrategică a Tunisiei, ce oferă deschidere către continentul african și către Orientul Apropiat și Mijlociu. Totodată, înaltul diplomat a subliniat că oamenii de afaceri interesați să dezvolte afaceri în Tunisia beneficiază de un cadru legal prietenos și care asigură protejarea integrală a investițiilor străine. În opinia E.S. Raja Jhinaoui Ben Ali, există un potențial economic semnificativ ce poate fi valorificat de comunitățile de afaceri din cele două țări.

În intervenția sa, președintele CCIB, dr. ing. Costică T. Mustață, a subliniat că impulsionarea relațiilor comercial-economice cu Tunisia constituie o prioritate pentru Camera bucureșteană. În acest context, a punctat colaborarea bună dezvoltată de-a lungul anilor cu organizații similare din Tunisia, îndeosebi cu CCI Sfax, datorită căreia antreprenorii români și tunisieni au beneficiat de oportunitatea de a participa la evenimente cu caracter interactiv, axate pe întâlniri B2B. De asemenea, președintele CCIB a vorbit oamenilor de afaceri din cele două țări despre posibilitatea de a folosi serviciile Reprezentanței Camerei bucureștene din Maroc, care acoperă întreaga regiune magrebiană, inclusiv Tunisia.

Pe lângă informațiile furnizate de președintele CCIB, dar și de către Aurelian Gogulescu, președintele CCI Prahova, pe tema modului în care camerele de comerț sprijină oamenii de afaceri din cele două țări să dezvolte proiecte împreună, participanții au avut oportunitatea de a afla de la Alexandru Mitroi, reprezentantul InvestRomânia, pe de o parte, și de la Abdelbasset Ghanmi, director general al FIPA Tunisia, pe de altă parte, date concrete privind: potențialul investițional, sistemul de taxe, cadrul legal, domeniile cheie, oportunitățile de afaceri oferite de cele două țări. În plus, oamenii de afaceri români au beneficiat de informații detaliate furnizate de Abir Chaouachi, reprezentanta Autorității Tunisiene de Investiții, și de Samir Abid, director general adjunct al CEPEX, privind facilitățile oferite investitorilor, dar și perspectivele shimburilor comerciale bilaterale”.

CCIB subliniază că „la 30 noiembrie 2020 (date disponibile), Tunisia era al doilea partener comercial al României din Africa, după Maroc, a treia piață de destinație pentru exportul românesc, după Maroc și Africa de Sud, cu 140 mil. USD și și a doua țară de origine, după Maroc, cu 61 mil. USD, la importul de produse din acest continent”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...