Saint-Gobain România și ENGIE Romania au încheiat un parteneriat pentru construirea celui mai mare parc fotovoltaic on-site din România

Date:

 Saint-Gobain România și ENGIE Romania anunță încheierea unui parteneriat pentru construirea celui mai mare parc fotovoltaic din România, amplasat pe terenul fabricii de sticlă a companiei. Rezultatul acestui parteneriat va fi un sistem de panouri fotovoltaice, cu o capacitate instalată de 8,6 MWp, pentru producerea de energie regenerabilă ce deservește situl industrial de la Călărași. Energia produsă va fi folosită 100% pentru autoconsum.  

ENGIE Romania va contribui la eforturile de decarbonizare ale Saint-Gobain România, prin dezvoltarea acestui parc fotovoltaic și prin furnizarea de energie verde. În acest fel, Saint-Gobain își consolidează poziția de lider mondial, orientat către inovație pe piața construcțiilor, contribuind la reducerea emisiilor de CO2 nu doar prin soluțiile oferite pentru clădiri eficiente energetic, ci și prin reducerea emisiilor în procesele sale de fabricație. Panourile fotovoltaice montate la sol vor asigura aproximativ 20% din necesarul de energie electrică al fabricii de sticlă de la Călărași, fiind evitate peste 2.400 tone CO2 pe an. Cantitatea de energie verde produsă este estimată la peste 14.000 MWh/an. 

Într-un context dinamic și volatil al pieței de energie, producția de energie electrică din surse regenerabile pe situl de la Călărași este o soluție sustenabilă care oferă predictibilitate asupra costurilor și, în același timp, o reducere semnificativă a amprentei de carbon. 

„Parteneriatul cu Saint-Gobain reprezintă încă un pas spre consolidarea expertizei noastre în oferirea de soluții energetice verzi, personalizate pentru nevoile clienților noștri. Suntem foarte mândri că am fost aleși de Saint-Gobain – un jucător industrial emblematic, determinat să reducă emisiile de CO2 – să facem parte din călătoria lor spre un viitor mai verde”, a declarat Eric Stab, Președinte Director General ENGIE Romania.

Pentru Saint-Gobain, sustenabilitatea reprezintă una dintre prioritățile noastre, iar această investiție este un pas firesc în atingerea obiectivelor de mediu în România, contribuind substanțial la reducerea amprentei de carbon, în linie cu planul strategic Grow & Impact, care subliniază angajamentul nostru ferm de a proteja resursele existente și de a atinge neutralitatea carbonului până în 2050. Sperăm ca această inițiativă să fie un exemplu de urmat pentru întreaga industrie care face deja eforturi în direcția practicilor prietenoase cu mediul și suntem siguri că, astfel, reușim să consolidăm în continuare, prin acțiuni concrete, scopul nostru, și anume de a face lumea în care locuim un loc mai sustenabil”, a spus Ovidiu Păscuțiu, CEO Saint-Gobain România.

La nivel mondial, Grupul Saint-Gobain s-a angajat să reducă emisiile de carbon cu 33% până în 2030 față de 2017, fiind deja implementate numeroase programe și măsuri pentru a susține acest obiectiv, precum determinarea unui preț intern al carbonului atât pentru investiții, cât și pentru proiectele de cercetare și dezvoltare. Acest demers a fost aplicat pentru a ghida toate deciziile operaționale în vederea generării unui conținut redus de carbon și pentru a atinge scopul Grupului – „Making the World a Better Home”.





Lider al soluțiilor de energie cu emisii reduse de CO2, ENGIE acționează pentru accelerarea tranziției către o economie cu impact neutru asupra mediului înconjurător. Compania pune la dispoziția clienților soluții personalizate de energie verde, având obiectivul de a elimina echivalentul a 45Mt CO2 în fiecare an și de a atinge neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2045.

Lider mondial în domeniul construcțiilor ușoare și durabile, Saint-Gobain proiectează, produce și distribuie materiale și servicii pentru piețele industriale și de construcții. Soluțiile sale integrate pentru renovarea clădirilor publice și private, pentru construcțiile ușoare și decarbonizarea construcțiilor și a industriei sunt dezvoltate printr-un proces continuu de inovare și oferă durabilitate și performanță. Angajamentul Grupului este ghidat de scopul său, „Making the World a Better Home”.

Vânzări de 44.2 miliarde EUR în 2021 la nivel global

Peste 166,000 de angajați care activează în 75 de țări

Un Grup angajat să atingă neutralitatea emisiilor de carbon până în 2050

În România, Saint-Gobain furnizează produse și soluții din gamele Abrasives, Glass, Pietta Glass Working, Sekurit, ISOVER, PAM, Rigips, Weber, Duraziv şi  Chryso, cumulând aproximativ 2000 de angajaţi în 14 situri industriale situate în Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu-Mare, Turda, Suceava, Vălenii de Munte, Popești Leordeni şi Ariceştii Rahtivani. Pentru mai multe informații despre Grupul Saint-Gobain în România, vizitați www.saint-gobain.ro.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...