Patronatul Investitorilor Autohtoni – Piarom a organizat o nouă conferinţă cu tema „Educația privată preuniversitară – mai mult decât antreprenoriat”, cu obiectivul unui dialog între investitorii într-un domeniu vital pentru economia şi societatea viitorului şi autorităţi. Demersul a fost argumentat inclusiv prin furnizarea informaţiei că, la ora actuală, 35 % din învăţământul bucureştean este reprezentat de unităţi private, în care învaţă circa 20.000 de elevi şi preşcolari. Şi totuşi, a apreciat preşedintele Piarom, Cristian Pârvan, „sistemul de educaţie privat este considerat din perspectiva autorităţilor un pericol care tulbură apele”, ignorându-se că de fapt sistemul de stat este cel care a devenit „închistat, birocratic, orientat spre profit”.

Pe parcursul dezbaterii, profesori şi manageri din învăţământul privat au formulat observaţii şi propuneri pentru un tratament nediscriminatoriu pentru unităţile lor în raport cu cele de stat şi au avansat solicitări precum: finanţarea după principiul „banii urmează elevul” să fie aplicată și unităților autorizate, nu numai celor acreditate; norma de hrană și alocarea pentru rechizite și haine să fie acordate și copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) din învățământul privat; clarificarea regimului juridic al înfiinţării, organizării şi funcţionării unităţilor de învăţământ privat; posibilitatea organizării unor activităţi extracrriculare și în unităţi de stat; conlucrarea cu autorităţile de resort pentru identificarea unor soluţii de autorizare a spaţiilor din punctul de vedere al securităţii la incendiu; susținerea de către autorități a unor proiecte pilot inovative lansate din mediul privat; dezvoltarea unor parteneriate public-private pentru programul Şcoala după școală; reglementarea posibilităţii ca unităţile de învăţământ private să poată fi în activitate şi pe timpul vacanţei de vară.