Interesul pentru o a doua opinie medicală este în creștere, arată un studiu efectuat de compania de asigurări Aegon România: 6 din 10 respondenți (eșantion de peste 1000 de personae) „au declarat că au apelat la opinia unui alt medic pentru a fi siguri că diagnosticul primit inițial era corect sau pentru a li se confirma deciziile legate de un anumit tratament, o procedură sau intervenție”. Cel mai des au recurs la servicii de a doua opinie medicală familiile moderne cu copii, în proporție de 69% și tinerii profesioniști, 63%.  

Motivele declarate pentru achiziționarea unui serviciu de a doua opinie medicală: 31% pentru copil, 24% pentru ei înșiși, 17% pentru părinți, 11% pentru partenerul de viață, precum și pentru bunici, frați, alte rude sau încă nu au luat o decizie în acest sens. 74% dintre cei intervievați au declarat că ar fi interesați de un angajator care ar oferi printre beneficii o asigurare care conține componentă de a doua opinie medicală.

Sînziana Maioreanu

Sînziana Maioreanu (foto), director general al Aegon România: „Rezultatele acestei cercetări arată faptul că, deși românii s-au mai obișnuit cu situația prin care trecem, ei sunt în continuare temători, iar una dintre preocupările principale este sănătatea lor și a celor dragi. Un lucru natural, având în vedere experiența ultimelor luni. Tocmai de aceea, am luat decizia de a ne adapta produsele la nevoile lor actuale. Astfel, am hotărât ca Aegon Diagnose.me, serviciul de a doua opinie medicală, să poată fi achiziționat de către clienții partenerului nostru Alpha Bank atât pentru ei, iar vârsta maximă pe care o pot avea în momentul încheierii asigurării este de 80 de ani, cât și pentru copiii lor, fiind disponibil pentru cei cu vârsta de peste 1 an. Cercetările pe care le-am realizat de la debutul pandemiei Covid-19 până acum arată faptul că experiența acestui an și-a pus amprenta asupra modului în care gândesc românii, i-a determinat să ia în considerare asigurările, fie pentru sănătate, fie de viață cu economisire, tocmai pentru a avea un sprijin în situațiile neprevăzute. Până la urmă, asigurările au fost create exact în acest scop, de a fi un sprijin în situațiile dificile, de a facilita accesul cât mai multor oameni la servicii medicale de bună calitate și de a îi ajuta să își construiască, pas cu pas, o anumită stabilitate financiară. Cred că această criză ne-a maturizat, iar efectele vor începe să se vadă și mai mult din a doua jumătate a anului 2021, cel mai probabil”.

Cristian Daniel Dragoș, vicepreședinte Executiv Retail AlphaBank: „Parteneriatul cu Aegon, demarat în anul 2015, a avut ca scop principal distribuția unor produse de asigurare inovatoare, care să răspundă nevoilor prezente și viitoare ale clienților noștri. În toată această perioadă, produsele oferite au fost îmbunătățite continuu, adaptate sugestiilor primite direct din partea beneficiarilor. Aegon Diagnose.me acoperă acum întreaga familie, crescând nivelul de siguranță al acesteia într-o perioada în care grija pentru sănătatea celor apropiați este mai accentuată ca niciodată”.

Aegon România precizează că „serviciul de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me a fost lansat la finele lui 2017 în colaborare cu platforma Diagnose.me și pune la dispoziția românilor accesul la o echipă de peste 150 medici din 35 de ţări din Europa și SUA. Domeniile acoperite sunt oncologie, neurologie, cardiologie, ortopedie, medicină internă, pediatrie, imagistică, pneumologie etc. Totul se desfășoară online. Pacientul primește un raport de la medicul ales de pe platforma Diagnose.me în 7 zile lucrătoare de la trimiterea documentelor medicale, iar raportul primit va fi în limba română. Pachetul Standard al Aegon Diagnose.me costă 120 lei/an, iar Pachetul Expert costă 360 lei/an”. 

Aegon România se definește ca „parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani și este prezent în peste 20 de țări. În total, cei peste 28.000 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienți din Europa, Asia și America. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste 1 milion de clienți și 150 de angajați”.

DISTRIBUIȚI