Studiile arată că un român circulă în medie de 17 ori pe an cu taxiul. Iată de ce nu funcționează Ride-sharing-ul în România!

Date:

Conform unui studiu realizat de PwC, un roman circulă de 17 ori în medie, pe an, cu taxiul, în timp ce acesta folosește platformele de ride-sharing doar de 3 ori pe an. Piața de ride-sharing din România, deși este în creștere, nu reușește sa oprească încă expansiunea serviciilor de taxi.

Cel mai căutat serviciu de transport privat rămâne serviciul de taximetrie în România, tronând asupra serviciilor de rent a car, car sharing sau altor tipuri de transport, cu o cotă majoritară de 44%.

De ce prefera românii taxiul?

Deși în ultima vreme știrile abundă de subiecte pe marginea grevei taximetriștilor, iată că studiile arată că românii preferă încă taxiul, în detrimentul oricărui alt tip de transport. Doar în București, creșterea anuală a serviciilor de taxi a fost de 4% în acest an.

 

Românii par a fi obișnuiți cu taxi-ul. Acest tip de serviciu le este la îndemână, iar faptul că o cursă cu taxiul nu necesită efortul și priceperea pentru instalarea unei aplicații pe telefon pare a fi o cauză extrem de plauzibilă a faptului că românii preferă taxiul.

 

Deși plătesc mai mult decât în cadrul unor platforme de ride sharing sau decât în cazul UBER, de multe ori, aceștia preferă confortul și rămân tradiționaliști în ceea ce privește modalitatea preferată de transport privat.

 

Iar acest lucru se reflectă și în cadrul numărului total de șoferi de taxi care încă nu folosesc nicio aplicație de mobilitate urbană. Peste 50.000 de astfel de șoferi practică taximetria în România, în comparație cu doar 22.000 care utilizează astfel de aplicații

Potrivit studiului, serviciile de taxi reprezintă
84% din piața de transport privat în România!

În ultimii ani s-a observat o creștere accelerată a firmelor ce au ca obiect de activitate transportul de persoane, iar taximetria a devenit o afacere din ce în ce mai bănoasa. În fond, studiul PwC arată că taximetria reprezintă în continuare 84% din totalul pieței urbane de transport privat.

Specialiștii consideră însă că „România ar trebui să profite de pe urma tehnologiei digitale” și să se folosească mai mult de aceasta, în dezvoltarea acestui domeniu, mizând în același timp pe eliminarea problemelor de trafic și pe diminuarea poluării, cu ajutorul soluțiilor de ride-sharing. Specialiștii consideră ca incurajarea acestor modalități de transport prin realizarea unui cadru legislativ care să ofere transparență pentru aceste platforme, așa cum există în UE, ar putea aduce României beneficii de peste 1 miliard de lei doar în următoarea perioadă, între anii 2020 – 2023.     

Știre preluată de aici

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Concurs european de educație financiară organizat de Asociația Română a Băncilor

  Asociația Română a Băncilor, în parteneriat cu Banca Naţională...

Provocările Fiscale în Sectorul Petrolului și Gazelor Naturale din România

de Tănase Stamule decanul Facultății de Administrarea...

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...