STUDIU Accenture: Companiile cu angajați care folosesc cu ușurință tehnologiile digitale obțin venituri mai mari și conduc topurile privind satisfacția clienților

Date:

Pandemia evidențiază o discrepanță imensă de 86% în ceea ce privește maturitatea digitală între companiile care se concentrează pe formare, leadership și sprijin cultural pentru angajații lor și cei care nu fac acest lucru

Angajații care lucrează de la distanță reprezintă aproape două treimi (60%) din forța de muncă. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre companii au politici de lucru la distanță la nivelul întregii organizații, unul din trei angajați folosind propriul dispozitiv pentru muncă, potrivit unui nou raport Accenture (NYSE: ACN).

Raportul, intitulat „Honing Your Digital Edge”, include un sondaj realizat pe un eșantion de 5.400 de angajați și 12 CIO (Chief Information Officer) din nouă industrii și 12 țări. Potrivit acestuia 25% dintre angajați se confruntă periodic cu probleme în ceea ce privește tehnologiile de lucru la distanță. Companiile identificate ca fiind fluente digital au o probabilitate de 5,4 ori mai mare să prognozeze o creștere ridicată a veniturilor în următorii trei ani, sunt considerate un loc de muncă foarte bun de către majoritatea angajaților (69%) și conduc topurile de satisfacție a clienților (68%).

Fluența digitală reprezintă măsura în care persoanele adoptă și folosesc tehnologiile digitale pentru a deveni mai informate, mai conectate și mai eficiente. Companiile care pun accent pe fluență digitală au angajați mai activi și conduc la capitolul inovație și servicii pentru clienți.

„Când a lovit pandemia, toată lumea a trebuit să acționeze rapid și să-și accelereze transformările digitale, cu toate acestea, puține companii erau suficient de mature digital pentru a se deplasa la scara și viteza necesare tranziției și deblocării valorilor”, declară Eva Sage-Gavin, Global Talent & Organization / Human Potential lead la Accenture. „Ca să aibă succes în condițiile actuale, companiile trebuie să își perfecționeze abilitățile digitale, sprijinindu-i pe angajații lor să identifice oportunități de consolidare a abilităților și de dezvoltare a potențialului și ingeniozității.”

Ce presupune fluența digitală


Pentru a ajuta companiile să ia măsuri care să le îmbunătățească perspectiva și viteza necesare supraviețuirii și dezvoltării, raportul Accenture prezintă un cadru de lucru care integrează oportunitățile digitale ale unei organizații. Cele patru elemente de bază ale fluenței digitale includ: Fundații digitale, Operațiuni digitale, Leadership și cultură digitală și Coeficientul tehnologic al forței de muncă.

„Deși transformarea digitală a fost o prioritate în ultimii ani, există încă un decalaj major între fundația tehnologică de care dispune o companie și abilitățile sau instrumentele digitale de care au nevoie angajații pentru a fi creativi în noile condiții de lucru”, a spus Emma McGuigan, Intelligent Platform Services lead la Accenture. „Promovarea unei forțe de muncă fluente din punct de vedere digital înseamnă reducerea acestui decalaj al companiei de multe ori pornind de la vârf. CIO-ul este esențial pentru a realiza acest lucru, transformându-și rolul de la simpla dotare a angajaților cu infrastructură digitală la valorificarea entuziasmului lor de a stimula inovația în companie.”


Citiți raportul complet la https://www.accenture.com/ro-en/insights/consulting/honing-digital-edge

Despre cercetare

Sondajul Accenture 2020 privind reziliența forței de muncă globale își propune să înțeleagă mai bine mentalitățile, caracteristicile și pârghiile organizaționale de care este nevoie pentru o forță de muncă adaptată la digital. Am analizat peste 5.400 de angajați din 12 arii geografice în perioada mai – august 2020. Zonele cercetării noastre includ Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Japonia, Singapore, Spania, Marea Britanie și Statele Unite. În plus, cercetarea acoperă nouă sectoare: bănci / piețe de capital; comunicații, mass-media și tehnologie; asigurări; bunuri de consum și servicii; high tech; retail; aerospațial și apărare; energie; petrol și gaze.



Despre Accenture

Accenture este o companie globală de servicii profesionale cu abilități de top în domeniul digital, cloud și securitate. Combinând experiența fără egal și experiența specializată în peste 40 de industrii, oferim servicii de strategie și consultanță, servicii interactive, tehnologie și operațiuni – toate bazate pe cea mai mare rețea din lume de centre de tehnologie avansată și operațiuni inteligente. Cei 514.000 de angajați îndeplinesc promisiunea tehnologiei și a ingeniozității umane în fiecare zi, deservind clienții din peste 120 de țări. Îmbrățișăm puterea schimbării pentru a crea valoare și succes pentru clienții noștri, oameni, acționari, parteneri și comunități. Vizitați-ne la www.accenture.ro.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Grandma’s Delights: o poveste gustoasă a autenticității și sustenabilității (video)

În 2018, Theodora și Teodor Niculescu au pus bazele...

Colliers: Turismul local a avut un an foarte bun în 2023

Reziliența pieței hoteliere românești din ultimii ani atrage un...

În 2023, CEC Bank a crescut nivelul activelor nete cu 35%, până la 83,5 miliarde lei 

CEC Bank a continuat să susțină activ economia: s-au...