Studiul Insights PulzeZ este realizat în etape de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights din cadrul Romanian Business Leaders, „prezintă nevoile tinerilor din România, intențiile lor după terminarea studiilor, domeniile de activitate preferate, dar și factorii motivatori în alegerea unui job” și este „util companiilor care vor să înțeleagă mai bine motivațiile și aspirațiile tinerilor din generația Z, care le sunt clienți sau angajați”.

Dintre rezultatele celei de-a treia părți a studiului (1115 tineri de 16-24 de ani) reținem:

– 23,9% dintre tinerii chestionați se declară deschiși să-și deschidă un business dacă gisesc resurse financiare

– 16,8% consideră că „perioada de criză e o oportunitate bună de a face un business”

– 11,2% se arată fricoși în perspectiva unui eșec

– 6,2% se declară doritori să-și deschidă un business dacă își găsesc partener

– 7,0% așteaptă să treacă perioada de criză

– 2,8% consideră că au tot ce le trebuie și vor să înceapă un business

– 3,3% nu vor să-și deschidă afacere

– 26,3% spun că nu au avut intenția să-și deschidă vreo afacere

– 51% dintre subiecții sondajului declară că își doresc să fie antreprenori sau manageri

– cel mai mult sunt considerate că le lipsesc tinerilor din România posibilitatea de a alege materiile pe care vor să le studieze (60,0%) și resursele financiare (59%)

– jobul preferat în cea mai mare măsură este considerat cel care permite flexibilitatea de a lucra și de acasă, și de la birou (53,4%)

– domeniile profesionale cele mai dorite sunt, în ordine, publicitate, relații publice, marketing, vânzări, IT, software, hardware, inteligență artificială, game development; cel mai puțin dorite sunt indicate profesiile în turism, horeca, media, TV, jurnalism.

DISTRIBUIȚI