Peste jumătate dintre români (58%) consideră că reclamele de Valentine’s Day și Dragobete îmbunătățesc imaginea brandurilor.

Luna februarie este un prilej pentru branduri de a-și promova produsele sau serviciile cu diverse promoții de sărbătoare, fie că e vorba despre Valentine’s Day, fie că e vorba despre Dragobete. Reveal Marketing Research a derulat un studiu care a analizat impactul acestor campanii asupra publicului român, precum și ce fel de abordare este mai apreciată: accentul pe specificul local sau internațional? 

Mediul Online – cel mai eficient pentru campaniile de V-Day

Doar 27% dintre respondenți spun că au văzut reclame cu promoții de Valentine’s Day, iar peste jumătate (54%) declară contrariul. Dintre cei care au văzut astfel de reclame în această perioadă, majoritatea (55%) declară că le-au văzut în mediul online, iar 45% menționează canalele TV. Reclamele stradale cu ocazia Valentine’s Day au fost mai puțin menționate de respondenți – doar 7% dintre ei spun că le-au remarcat. Promoțiile văzute în magazine cu ocazia acestei sărbători au fost menționate de 24% dintre români.

Românii preferă Dragobetele astfel brandurile care aleg să se asocieze cu acesta ar putea fi mai apreciate

Rugați să aleagă între sărbătorile din luna iubirii, românii au preferat Dragobetele, în detrimentul Valentine’s Day. 38% dintre respondenți au ales sărbătoarea românească, comparativ cu doar 16% care înclină spre Valentine’s Day. Totuși, 28% dintre români nu fac diferențe și au declarat că preferă ambele variante în egală măsură.

Doar 1 din 3 români sunt influențați de campaniile de
Valentine’s Day/ Dragobete

Pentru a ajuta brandurile să înțeleagă mai bine impactul campaniilor lor asupra publicului, studiul a analizat și măsură în care românii sunt influențați de reclamele de Valentine’s Day și de Dragobete în decizia de cumpărare. 26% dintre români declară că brandurile care au promoții cu ocazia Valentine’s Day i-ar determina să achiziționeze produsul sau serviciul respectiv, pe când 54% dintre respondenți spun că nu i-ar influența acest lucru – ei spun că ar cumpără acel brand, indiferent de promoții.

Rezultatele sunt similare și în cazul brandurilor care apelează la reclame cu ocazia sărbătorii de Dragobete. 30% dintre români consideră că o astfel de reclamă i-ar convinge mai degrabă să cumpere, comparativ cu 56% care ar rămâne pasivi.

Cele mai potrivite categorii de produse pentru campaniile și promoțiile de Valentine’s Day în opinia românilor sunt următoarele:

Obiectele decorative/florile – menționate ca fiind potrivite de 69% dintre români

Accesorii/bijuterii – menționate ca fiind potrivite de 61% dintre români

Cosmetice/machiaj/parfumuri – considerate potrivite de 59% dintre români

Haine/încălțăminte – considerate potrivite de 45% dintre români

Categoriile care nu sunt deloc asociate de către respondenți cu promoțiile de Valentine’s Day sunt: serviciile de energie electrică/gaz (65% au spus că nu sunt deloc potrivite), benzinăriile (58%), mobilă (51%), produse farmaceutice (52%).

Chiar dacă nu influențează decizia de cumpărare a consumatorilor, reclamele și promoțiile îmbunătățesc imaginea brandurilor

Procentele sunt similare în cazul celor două sărbători, astfel încât, aproximativ 58% dintre români consideră că promoțiile sau campaniile brandurilor cu ocazia Valentine’s Day sau Dragobete le îmbunătățesc imaginea. Un procent de doar 5% consideră că aceste campanii au un efect negativ asupra imaginii brandului. Pe de altă parte, 37% dintre respondenți sunt pasivi și declară că aceste promoții nu au niciun efect asupra brandului.



Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 8-11 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%. 

DISTRIBUIȚI