Studiu Reveal Marketing Research la nivel național: Ce aleg tinerii între casă și apartament?

Date:

După o perioadă în care majoritatea tinerilor au petrecut mai mult de 90% din timp acasă, iar conceptul de Work From Home a devenit un deziderat, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre intenția de achiziție a unei locuințe (casă sau apartament) în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani: plănuiesc să își achiziționeze propria locuință? Cum își aleg tinerii locuința dar și care este situația actuală în România în ceea ce privește procentul celor care dețin o locuință, pe larg mai jos!

România este țara cu cei mai mulți proprietari de locuințe dintre toate țările Uniunii Europene. Conform datelor furnizate de Eurostat, peste 95% dintre români dețin propria lor locuință.  

Sursa foto: Eurostat

Conform unui nou studiu realizat la nivel național de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, 34% dintre respondenți declară că își doresc să-și cumpere o locuință. Procentul de respondenți care vor să își cumpere o casă (33%) este dublu față de cei care declară că își doresc un apartament (15%) mai ales în rândul persoanelor de până în 45 de ani.  

O nouă generație de proprietari –
tinerii sunt dornici să aibă un loc doar al lor 

Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, declară că intenționează să își achiziționeze anul acesta propria lor locuință, în ciuda faptului că 6 din 10 sunt de părere că piața imobiliară din România va crește în anul 2021. 

Studiul Reveal Marketing Research mai arată că 30% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani declară că intenționează să își achiziționeze o casă, în vreme ce 16% declară că ar opta pentru achiziția unui apartament. 

Dacă pentru respondenții de peste 45 de ani sunt mai importante costurile de întreținere (86%) și comunitatea/ vecinii (72%). Printre detaliile importante pe care tinerii le iau în considerare atunci când își doresc să devină proprietarii unei locuințe se mai numără calitatea materialelor de zidărie folosită (86%), vechimea clădirii (84%) și distanța față de locul de muncă (72%). 

Casă, dulce casă 

Dacă analizăm categoria de persoane care au construit sau sunt în proces de construire a unei case, 5 din 10 declară că materialul de zidărie din care au construit/ construiesc casa este BCA-ul. Se întâmplă asta, cu precădere, în rândul celor cu vârsta cuprinsa între 18 și 24 de ani (60%), dar și în rândul categoriei 45-54 de ani (57%). 4 din 10 respondenți aleg BCA-ul pentru că este modern/ inovator și pentru ca este un material cunoscut, popular (31%). 30% dintre respondenți aleg cărămida pentru faptul că este un material sigur, iar lemnul este ales de 8% dintre respondenți. Acesta din urmă fiind perceput ca fiind un material sănătos și cu tradiție pe piață (23%).

_________________

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.


Despre studiu 

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) – perioada de colectare 15.04.2021-  26.04.2021. 

Datele au fost colectate: 

  • pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural), 820 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.
  • 440 de interviuri cu persoane care au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construcție a unei case. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...