Compania Graphein, specializată în servicii de topografie și scanare 3D pentru proiecte de Top of Form clădiri de birouri, hale industriale, infrastructură publică, clădiri de patrimoniu, spitale și clădiri rezidențiale, a înregistrat în primul semestru din 2020 o creștere organică de 70% comparativ cu perioada similară a anului trecut și estimează un avans similar la nivelul întregului an pană la 850-900.000 euro. În 2019 față de 2018, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 47% și a atins 550.000 euro, creștere determinată de avansul pieței construcțiilor, investițiile companiei Graphein în cele mai performanțe scannere 3D, software și de digitalizare a proceselor interne. De asemenea, compania a reușit să eficientizeze echipele și procesele interne, astfel încât organizația a devenit mai dinamică și ușor scalabilă. Portofoliul de clienți a fost mărit cu 39% și a ajuns la 100 în prezent, față de 72 clienți la finele lui 2019.

Eugen Ursu (foto), Managing Partner și cofondator al Graphein, apreciază că „principala tendință în domeniul topografiei este digitalizarea și adoptarea noilor tehnologii de scanare 3D și laser care permit măsurarea suprafețelor mari în timp foarte scurt, cu precizie ridicată și informații complete din teren. Rezultatul acestora constă în obținerea formatului digital în timp cât mai scurt pentru orice construcție”.

Oferind un comentariu referitor la tendințe în piața construcțiilor, Graphein subliniază: „În contextul noii realități generate de Covid-19, piața construcțiilor are o dinamică diferită în funcție de natura noilor proiecte. Astfel, construcțiile de birouri vor scădea din cauza distanțării și a sistemului de lucru work from home, în timp ce piața construcțiilor de proiecte rezidențiale va cunoaște o încetinire, cel mai probabil vizibilă anul viitor. Tendința generală la nivel național este ca populația să caute mai mult case decât apartamente și garsoniere. În schimb, piața construcțiilor de hale pare optimistă în contextul în care marii dezvoltatori își continuă proiectele de investiții. În această situație, avantajul îl reprezintă creșterea vânzărilor din online, ceea ce generează nevoia de mai mult spațiu pentru stocare. Proiectele de construcție a spațiilor comerciale și a hotelurilor au de suferit, multe dintre acestea fiind sistate sau amânate. Companiile cu activități de arhitectură și inginerie au încetinit ritmul de creștere, ceea ce ar putea să prefigureze scăderi ale lucrărilor de construire în perioada următoare. Astfel, dacă anul trecut creșterea anuală era de 16%, acum este de 5%”.

Graphein remarcă în ultimele luni interesul statului pentru investiții în proiecte de infrastructură. Eugen Ursu informează: „Am semnat un contract pentru un proiect cu o durată de doi ani de asistență topografică în șantier pentru un drum în județul Iași. De asemenea, am semnat cu un constructor mare de drumuri și autostrăzi un parteneriat strategic și suntem în discuții avansate cu alți noi clienți din acest domeniu”. 

Graphein se caracterizează prin aceea că este o „companie antreprenorială fondată de Eugen Ursu și Andrei Sueran, în proces de extindere a afacerii la nivelul întregii țări, astfel încât să aibă un răspuns rapid la toate solicitările clienților, atât pentru proiectele ce au durată o zi, cât și pentru proiectele și parteneriatele care durează mai mulți ani. Primele locații în care compania va deschide birouri sunt Iași, Cluj și Timișoara și Arad, zone în care piața construcțiilor se află în creștere rapidă. Primul birou regional al Graphein a fost deschis la Iași datorită cererii în creștere din regiunea Moldovei din partea proiectelor de birouri, drumuri sau clădiri de patrimoniu și sunt foarte aproape de semnarea primei francize acolo”.

Graphein estimează că „este posibil ca pandemia Covid-19 și beneficiile aduse de stat pentru salariații din domeniul construcțiilor să mai diminueze din exodul românilor în diaspora” și lansează o veritabilă invitație: „Noi ne dorim chiar întoarcerea profesioniștilor din afară, iar celor mai buni le oferim posibilitatea de angajare și inclusiv posibilitatea de dezvoltare a unui business în sistem de franciză”.

DISTRIBUIȚI