Compania LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, atrage atenția asupra fenomenului risipei alimentare: o cercetare proprie asupra pieței, reflectată în ghidul LifeBox pentru alegerea optimă a meniului, arată că 3 din 4 respondenți la întrebarea „ce faci cu mâncarea care îți rămâne în frigider, neconsumată” spun că o aruncă; un sfert dintre participanții la sondaj spun că au grijă să o consume integral sau să o doneze. Datele arată că risipa alimentară este „un obicei de consum tot mai întâlnit în special în mediile urbane”.

16 octombrie este Ziua Națională a Alimentației și a Combaterii Risipei Alimentare.

Cofondatorii companiei LifeBox – Radu Bălăceanu, Florin Scarlat, Lucasz Kuzniar (foto) – subliniază: „Conștientizarea acestui obicei de consum este unul foarte important pentru societate, și am văzut încă de la începutul activității noastre o mare oportunitate de a ne implica în reducerea risipei alimentare. Prin crearea unui sistem în care clienții noștri își comandă mesele în avans, în medie pe șapte zile, putem să ne aprovizionăm exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii noștri și, la rândul lor, clienții consumă exact cât au nevoie, fără a mai arunca mâncarea. Rezultatul a fost o reducere semnificativă a deșeurilor alimentare din lanțul de aprovizionare, în special comparativ cu bucătăriile restaurantelor clasice, precum și reducerea risipei în cazul clienților noștri și, nu în ultimul rând, educarea lor în acest sens”.

Compania apreciază, pe baza mediei naționale privind risipa alimentară individuală, că „prin conceptul LifeBox s-au salvat în acest an, în perioada ianuarie-septembrie, peste 55 de tone de alimente. Meniurile LifeBox sunt gândite din punct de vedere nutrițional și calculate caloric de către un medic nutriționist specializat în obezitate infantilă – Anamaria Iulian și Alex Cîrțu –  Chef-ul LifeBox, astfel încât să ofere opțiunea unui comportament alimentar corect și în același timp să asigure cantitatea potrivită fiecărei persoane, pentru a elimina complet risipa alimentară din obiceiul de consum al acesteia”.

Abonamentul cu o medie de comandă de 7 zile în avans, cu extindere până la trei luni per comandă, oferă companiei posibilitatea de a gestiona mult mai bine stocurile de alimente, astfel încât să se aprovizioneze cu produsele și cantitățile necesare preparării meniurilor care ajung zilnic la clienți: „Înțelegem aportul unui ingredient ca întreg în procesul de preparare, astfel încât, acolo unde este permisiv, exploatăm tot produsul pentru maximizarea nutrienților și a gustului. De exemplu, în cazul legumelor și a unor fructe, coaja prezintă proprietăți nutritive sporite și aduc un aport de vitamine, chiar și proteină. De cele mai multe ori aceste părți folosite sunt pentru prepararea supelor, care ulterior se folosesc ca bază la gătirea altor preparate: bulgur, orez, hrișcă și astfel evităm folosirea potențatorilor de aromă, care sunt total excluși din meniurile noastre. Tot acest proces și efort constant în optimizarea rețetelor și a ingredientelor ne oferă și o recompensă directă în misiunea noastră dincolo de satisfacția gustului și anume aceea că reducem pe cât posibil risipa alimentară”.

LifeBox se caracterizează prin faptul că „pornind de la un comportament alimentar corect, oferă meniuri gustoase și sănătoase, personalizate în funcție de stilul de viață al fiecărui utilizator și calibrate corect din punct de vedere kilocaloric. Echipa LifeBox are la bază 3 membri fondatori și doi specialiști în bucătărie și nutriție. În bucătăria LifeBox sunt preparate în fiecare zi 5 tipuri de meniuri, ce pot fi comandate zilnic sau în avans pe o perioadă de până la 3 luni în București & Ilfov, Cluj & Florești și Oradea”.           

DISTRIBUIȚI