Takata, lider al producției de airbaguri, și-a declarat falimentul, fiind afectat în urma scandalului legat de remedierea defecțiunilor pentru zeci de milioane de mașini, potrivit Reuters și Bloomberg.
Takata a recurs la această măsură, din cauza faptului că numărul autovehiculelor ce trebuie rechemate pentru remedierea defecțiunilor airbag-urilor produse de companie crește semnificativ, iar aceasta nu poate să mai facă față, datoriile totale ale companiei fiind deja de peste 9 miliarde de dolari.
De asemenea, Takata a vândut activele către Key Saftey Systems (KSS), o companie americană concurentă, care produce airbag-uri, centuri, volane și alte componente. Key Safety a fost cumpărată în urmă cu un an de Ningbo Joyson Electronic Corporation, companie cu sediul în China. Achiziția s-a ridicat la aproape 1 miliarde de dolari și a fost o a doua preluare de succes a chinezilor, după cea a companiei germane Preh.

Așadar, ultimele informații relevă suma de 1,5 miliarde de euro pentru achiziția operațiunilor la nivel global și crearea unei companii separate care să administreze datoriile Takata.  Falimentul ar urma să fie declarat săptămâna aceasta, la Tokyo, apoi, în subsidiar, în SUA.

La momentul actual, compania Takata deține în România trei unități de producție, două la Arad și una la Sibiu, pe două societăți comerciale diferite (Takata Romania SRL și Takata Sibiu SRL), iar ultimele cifre oficiale arată că au avut venituri de circa 1,5 miliarde lei și un profit de 170 milioane de lei, ceea ce înseamnă că activitățile din România sunt foarte profitabile.

Totodată, Key Safety Systems are trei fabrici în România, una la Arad și două la Hunedoara, specializate în aceleași componente precum cele ale Takata: volane, centuri de siguranță și airbaguri. KSS Romania are peste 4.000 de angajați. Informațiile referitoare la cumpărarea unităților Takata au apărut de mai multe luni, inclusiv în rândul salariaților români, ceea ce înseamnă că activitatea în acest sens a celor două companii a fost destul de intensă.