Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a revenit joi pe piețele europene de obligațiuni cu prima emisiune de bonduri de după izbucnirea scandalului noxelor trucate din august 2015, conform Financial Times.

Investitorii s-au grăbit să subscrie pentru emisiunea de obligațiuni denominate în euro de opt miliarde de euro, comenzile totalizând aproximativ 24 de miliarde euro. Noile titluri de valoare au fost vândute în patru tranșe, cu scadența la doi și 10 ani. Obligațiunile cu scadența la 10 ani au avut valoarea cuponului de 1,9%.

Reprezentanții Volkswagen au anunțat în luna martie că estimează o creștere ușoară a veniturilor pentru 2017, cu 4% față de nivelul record din 2016, de 217,3 miliarde de euro și o marjă de profit de 6-7%, față de 6,7% din anul precedent.

Volkswagen era cel mai mare emitent de obligațiuni corporative din Europa până la declanșarea scandalului emisiilor de noxe, numit și Dieselgate, atunci când grupul german a recunoscut că a instalat un soft pe motoarele diesel a circa 11 milioane de mașini, trișând astfel la testele oficiale antipoluare.

Între 2011 și 2015, compania a fost cel mai mare emitent de bonduri corporatiste din Europa, arată datele comunicate de Dealogic, dar a apelat în cea mai mare parte la piețele securizate, unde împrumuturile și contractele de leasing sunt împachetate ca instrumente derivate și vândute astfel investitorilor, fiind garantate cu active.

Volkswagen deține un portofoliu de 12 mărci, printre acestea se numără automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.