Compania Naţionale de
Căi Ferate „CFR” SA şi Asocierea RailWorks au semnat joi contractul
fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa –
Sighişoara, ceea ce va permite circulaţia trenurilor de călători cu viteza
maximă de 160 km/h, scrie Adevărul.ro.
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile
(finanţare CEF) şi de la bugetul de stat, are o valoare de 2,97 miliarde
lei, iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 luni
(execuţia lucrărilor şi perioada de garanţie) de la emiterea ordinului de
începere a lucrărilor, a informat Ministerul Transporturilor.
„Semnarea acestui
contract este o etapă din lungul drum pe care trebuie să îl parcurgem în cel
mai scurt timp posibil pentru a readuce calea ferată din România acolo unde îi
este locul. Deşi, astăzi, după mai bine de 19 termene în justiţie, s-a semnat
unul dintre cele mai importante contracte ca şi valoare nu sunt chiar atât de
bucuros din prisma faptului că România a pierdut, totuşi, circa 330 milioane
euro, din cauza faptului că nu s-a reuşit semnarea acestui contract anul
trecut”, a declarat ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode,
într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, proiectul de modernizare pe
cele două loturi Braşov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3) cuprinde o
gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, şi
anume: terasamente linii C.F, consolidări, poduri, viaducte, podeţe, tuneluri,
pasaje superioare, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii şi
protecţia mediului.