Domeniul auto, poziţie distinctă în strategia de cercetare

Date:

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) şi Parteneriatul Auto România (PAR) au derulat prima ediţie a „Romanian Automotive Summit”. Au participat reprezentanţi din industria auto, din mediul guvernamental, din cercetare-dezvoltare, învăţământ superior şi preuniversitar (foto).

PAR – definit ca „grup de lucru reprezentativ pentru promovarea şi dezvoltarea industriei auto”, format din ACAROM şi AHK şi având în componenţă importante companii cu activitate de cercetare-dezvoltare-inovare – a lansat propria viziune asupra dezvoltării industriei auto: „Automotive Industry Hub 2025”. Dintre propunerile avansate în context, se remarcă: „Includerea domeniului auto ca pilon separat în strategia naţională de cercetare-dezvoltare-inovare”; „Adaptarea sistemului educaţional la cerinţele actuale şi viitoare ale producţiei şi industriei 4.0”; „O strategie naţională de digitalizare/ industrie 4.0”; „începerea unei campanii publice de promovare a învăţământului dual/ profesional printre tineri şi părinţii lor” iar în perspectiva 2020, „crearea unui program naţional de stagii practice, susţinut atât de angajatori, cât şi de instituţiile de învăţământ, pentru a asigura instruirea la locul de muncă”, precum şi „crearea unei structuri academice unificate dedicate pentru industria auto”. De asemenea, PAR propune „Finanţarea excelenţei universitare bazată pe calitatea educaţiei şi nu pe numărul de studenţi”. Referitor la infrastructură, PAR se pronunţă pentru „construirea accelerată, pe loturi”, a autostrăzilor Piteşti-Sibiu, Transilvania, Târgu Mureş-Iaşi, pentru construirea de drumuri expres (Piteşti-Craiova, Blaj-Alba Iulia-Autostrada Transilvania-Jucu, Braşov-Sibiu), pentru construirea unor centuri ocolitoare, dezvoltarea portului Constanţa Sud-Agigea, modernizarea transportului feroivar şi a celui fluvial etc.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...