Storia.ro: Creștere a numărului de turişti români și străini în prima parte a anului 2022

Date:

Cu ocazia Zilei Mondiale a Turismului, marcată în fiecare an la 27 septembrie, Storia.ro prezintă evoluția turismului în România și realizează un top al celor mai valoroase hoteluri aflate la vânzare pe platforma de imobiliare cu cele mai multe anunțuri din piață.

TURISMUL INTERN ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN 2022

Conform Institutului Național de Statistică, s-au înregistrat creșteri ale numărului de turişti români și străini, a capacității de cazare turistică, precum și creșteri ale plecărilor vizitatorilor români în străinătate.

Astfel, capacitatea de cazare turistică a fost cu 6,7% mai mare față de semestrul I al anului 2021, hotelurile deținând cea mai mare pondere (58,6%), urmate de pensiuni agroturistice (15,6%), pensiuni turistice (11,4%), vile turistice (4,3%), hosteluri (3,4%), moteluri (2,9%), în timp ce alte tipuri de structuri au totalizat 3,8%.

Ca indice de utilizare netă a structurilor turistice, calculat prin raportarea numărului de înnoptări la capacitatea de cazare turistică aflată în utilizare, staţiunile balneare au fost pe primul loc, cu 32,1%, urmate cu 28,1% de Bucureşti şi oraşele reşedinţă de judeţ, exclusiv Tulcea. Pe locul al treilea s-au situat staţiunile din zona litorală, exclusiv oraşul Constanţa – 27,6%. Staţiunile din zona montană au avut un indice de 20,8%, iar zona Delta Dunării, inclusiv oraşul Tulcea, au totalizat 19,5%. 

CU 221,2% MAI MULȚI TURIȘTI STRĂINI

În semestrul I al anului 2022, față de același semestru al anului anterior, turismul din România a înregistrat o creștere de 35,4% ca număr de sosiri. Din partea turiștilor români, sosirile au crescut cu 23,5%, în timp ce din partea celor străini, creșterea este de 221,2%. Din totalul sosirilor, 85,8% au fost turiști români.

Înnoptările turiștilor români au înregistrat o creștere cu 21,4%, în timp ce turiştii străini au înregistrat o creștere la capitolul înnoptărilor cu 215,0%. 

CU 133% MAI MULTE CĂLĂTORII INTERNAȚIONALE
ÎNREGISTRATE ÎN ROMÂNIA 

În primul semestru din 2022, sosirile vizitatorilor străini în România au fost de 5.514,0 mii, în creștere cu 133% faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Cel mai utilizat mod de a călători spre România a fost transportul rutier (76,7% din numărul total de sosiri), urmat de transportul aerian (18,4%), naval (3,7%) şi feroviar (1,2%). 

ROMÂNIA REDEVINE DESTINAȚIE TURISTICĂ – 4,4 MILIOANE DE TURIȘTI ÎN PRIMA JUMĂTATE A ANULUI 2022

Conform Institutului de Statistică, cifrele din iunie 2022 se apropie de cele din 2019, cel mai bun an turistic dinainte de pandemie. Astfel, numărul turiștilor din România a crescut cu 34% față de iunie 2021, depășind un milion de turiști. Dintre aceștia, 14% au fost străini, în număr de 153.000, dublu față de aceeași lună a anului trecut. 

În prima jumătate a anului 2022, România a fost vizitată de 4,4 milioane de turiști, dintre care 630.000 fiind din afara țării. În topul țărilor de proveniență se află Germania, Israel, Italia, Statele Unite și Franța. Orașele preferate de turiștii străini sunt București și zona Ilfov, urmate de județele Brașov, Cluj, Sibiu și Iași. Atât turiștii români, cât și cei din afara țării, au avut o durată medie de ședere de două zile. 

TOPUL ORAȘELOR DIN ROMÂNIA CU CREȘTERI ÎN TURISM

Cele 5 orașe unde s-au înregistrat cele mai mari creșteri din perspectiva numărului de turiști, din iunie 2021 până în iunie 2022, sunt: București – cu 116%, ajungând la 1,2 milioane, Cluj – 64%, ajungând la 488.000, Sibiu – 53%, noua valoare fiind 476.000. În Brașov și în Constanța, creșterile au fost de 27%, respectiv 25%, ajungând la 1 milion, respectiv 1,3 milioane de vizitatori.

Bucureștiul a înregistrat cea mai mare creștere și ca număr de înnoptări: 147%, ajungând la 2,3 milioane. Pe locul 2 se află Clujul, cu o creștere de 69%, noua valoare fiind 865.000 înnoptări, urmat de Bihor – 29% și 1,2 milioane de nopți de cazare și de Constanța și Brașov, cu câte 24%, Constanța ajungând la 4,6 milioane de înnoptări, iar Brașov la 2 milioane. 

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...