În contextul economic și politic actual, autoritățile își vor concentra atenția pe verificarea tranzacțiilor intragrup
Pe 15 mai 2025, în intervalul 10:00 – 13:30, a avut loc webinarul „Decizii corecte în prețurile de transfer: învățăm din cazuri reale”, în cadrul căruia reprezentanții NOA au discutat despre relațiile intragrup, aspecte privind conceptul de Operational Transfer Pricing și au prezentat studii de caz reale în domeniul prețurilor de transfer.
Organizat de NOA, cu susținerea BusinessMark, webinarul a inclus informații teoretice esențiale și aplicații practice concrete, punând accent pe învățarea din exemple reale și pe prevenirea riscurilor fiscale. Totodată, cei doi lectori au vorbit despre etapele pe care orice companie ar trebui să le urmeze pentru a diminua riscul fiscal asociat prețurilor de transfer.
„De ce trebuie să acordăm atenție prețurilor de transfer? Din câte puteți observa din datele prezentate în rapoartele ANAF, trendul ultimilor 3 ani în ceea ce privește inspecțiile fiscale desfășurate la contribuabili care au derulat tranzacții cu părți afiliate și ajustările bazei de impozitare a fost unul ascendent – aproape s-a dublat, de la 846,8 mil. lei la 1,79 mld lei.
Și sunt convinsă, și cred că suntem toți conștienți, mai ales în contextul economic și politic actual că aceste cifre vor crește semnificativ pentru că autoritățile își vor concentra atenția pe verificarea tranzacțiilor intra-grup. Astfel că, trebuie să ne pregătim temeinic pentru ce urmează, fie și de creșteri de taxe și impozite, dar mai ales să ne pregătim pentru inspecțiile fiscale ce vor urma, iar aici, exact ca la sfatul medicului – este foarte important să facem acțiuni de prevenție, de corecție din timp a unor aspecte fiscale, pentru că este mult mai ușor așa decât să tratăm în sau post control”, a explicat Lidia Terzea, Partner, NOA – Tax Advisors.
La rândul său, Adrian Simionescu, Transfer Pricing Director, NOA, a precizat: „În ultima perioadă, am constatat că inspectorii fiscali implicați în analiza dosarelor de prețuri de transfer dau dovadă de un nivel tot mai ridicat de pregătire, se adaptează cu ușurință la circumstanțele specifice fiecărui caz și valorifică informațiile disponibile în favoarea lor. Tocmai de aceea, atenția companiilor ar trebui să se concentreze pe întocmirea și documentarea corectă a dosarului prețurilor de transfer.”
Evenimentul a fost organizat de NOA cu susținerea BusinessMark și a fost dedicat persoanelor din middle & top management din cadrul departamentului financiar-contabil: Director Financiar, Director Economic, Manager Financiar, Contabili.
Partenerii media ai evenimentului au fost: Spotmedia.ro, Ziarul Bursa, Financial Market, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Curierul Fiscal, Debizz, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, EventsMax, DigitalBusiness.ro, PRwave, Spațiulconstruit.ro, Club Economic, Economistul, România Durabilă, AngajatorulMeu.ro, MATEK, Business Voice, Femei în Afaceri, BusinessPress