Peste 180.000 de joburi au fost disponibile, în primul an de la lansare, pe iajob.ro, platforma de locuri de muncă lansată de eJobs.ro și dedicată candidaților care își doresc să se angajeze rapid, fără a mai trece prin pașii tradiționali ai unui proces de recrutare, precum crearea unui CV sau aplicarea fără a avea un contact direct cu angajatorul.
„Vedem tot mai mulți candidați care au nevoie urgentă de un loc de muncă sau care vor să grăbească procesul de angajare, mai ales în condițiile în care 2025 a fost, până acum, cel puțin, un an în care a crescut durata de așteptare de la momentul aplicării până la momentul în care candidații primesc răspuns de la angajatori. Atunci când tot acest proces se întinde pe o perioadă mai mare de câteva luni, adesea apare un sentiment firesc de frustrare. De aceea, candidații își doresc să aibă acces direct și imediat la angajatori prin aceleași mijloace pe care le folosesc și în comunicarea de zi cu zi, în viața personală, respectiv telefon sau whatsapp”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Orașele mari rămân cei mai activi angajatori, astfel încât cele mai multe joburi au venit din partea angajatorilor din București, Cluj – Napoca, Timișoara, Ploiești, Pitești, Oradea, Brașov și Iași. Pentru că nu doar circuitul de aplicare, ci și cel de recrutare este mult simplificat și permite contactul direct între candidați și recrutori, inclusiv angajatorii foarte mici, din orașe de provincie au început să posteze anunțuri. Majoritatea se află în căutare de candidați pentru poziții entry level și blue collar (pentru cei care nu au studii superioare), dar și de muncitori calificați și necalificați.
Din numărul total de joburi postate până acum, 54% se adresează candidaților care au liceul absolvit, 23% celor care au studii superioare, 22% muncitorilor necalificați și aproximativ 1% absolvenților de master sau celor care au studii doctorale. Cele mai multe anunțuri vin din partea angajatorilor din retail, horeca, turism, transport – logistică sau industria alimentară.
Legat de comportamentul lor de aplicare, 43,8% dintre aplicări s-au făcut prin telefon, 23,8% prin Whatsapp și 31% prin email. „Dincolo de aceste date, mai observăm un element interesant, legat de orele la care obișnuiesc să aplice. Cea mai mare parte a aplicărilor este făcută în intervalul orar 11.00 – 13.00, mulți dintre candidații care și lucrează folosind pauza de masă în acest scop. Tot legat de comportamentul lor de aplicare, vorbim despre o categorie de candidați care sunt foarte sensibili la salariu și care caută să afle ce salariu ar putea câștiga înainte să aplice. Cu toate acestea, doar 27% dintre anunțuri au salariul afișat în descriere”, punctează Bogdan Badea.