Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor este concluzia unei cercetări de piață realizată de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere. Astfel, 70% dintre români consideră că această băutură face parte din experiența fotbalului, iar 65% dintre consumatorii frecvenți de bere spun că aceasta contribuie la atmosfera meciului. În opinia respondenților, berea încurajează interacțiunea și buna dispoziție, fie că este vorba de partide internaționale de fotbal sau de confruntări locale urmărite în compania prietenilor.
Dintre respondenții care consideră că berea face parte din experiența fotbalului, acest lucru este valabil în măsură mai mare în cazul bărbaților (76%) și al tinerilor între 18-25 de ani (79%). Totodată, majoritatea femeilor (66%) consideră că berea face parte din experiența fotbalului. În ceea ce privește tipurile de bere preferate de pasionații fotbalului, berea Lager domină (55%), urmată de berea cu arome (36%), de berea fără alcool (33%) și de berea artizanală (30%).
„Din analiza tipurilor de bere pe care românii le aleg atunci când urmăresc un meci de fotbal, reiese o partajare echilibrată între sortimentele cu alcool și cele fără alcool, mai ales în rândul femeilor, care aleg mai degrabă a doua variantă. Studiul ne confirmă, din nou, tendința în creștere la români de a alege berea fără alcool, o opțiune tot mai populară, inclusiv în momente asociate cu sportul. Indiferent dacă urmăresc un meci de fotbal sau urmează să se urce la volan, tot mai mulți consumatori fac alegeri conștiente, în acord cu valorile responsabilității și siguranței”, a declarat Alin Popescu, Secretar General, Centrul de Studii despre Bere.
Potrivit cercetării, 72% dintre respondenți declară că urmăresc meciuri de fotbal, cele mai menționate competiții fiind UEFA Champions League (65%) si Campionatul Mondial/European de Fotbal (62%). Pe locul al treilea, la egalitate, se află UEFA Europa League și Cupa României, fiecare cu câte 53%. În ceea ce privește partajarea pe gen, 86% din bărbații români urmăresc meciuri de fotbal, procentul în cazul femeilor din România fiind de 57%. Peste jumătate dintre respondenți urmăresc meciuri de fotbal săptămânal (64%), în special bărbații și tinerii sub 25 de ani.
„Pentru români, berea nu este doar o băutură, ci un element central al ritualului urmăririi meciului – un simbol al socializării, al relaxării și al bucuriei împărtășite. Această asociere naturală dintre bere și fotbal reflectă o dimensiune culturală importantă: obiceiul de a trăi sportul în comunitate, de a-l celebra împreună și de a transforma fiecare meci într-o ocazie de conectare. Indiferent de locul ales, berea creează un cadru prietenos și relaxat în jurul fiecărui fluier de început și final de meci”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
În ceea ce privește locul de achiziție a berii pentru urmărirea unui meci de fotbal, pe primul loc se situează supermarketurile (89%), magazinele de proximitate (40%), bar sau terasă (14%) și online (9%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în luna mai 2025, pe un eșantion reprezentativ de 1.012 respondenți de peste 18 ani, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.