7 milioane lei – cea mai mare despăgubire achitată unei companii asigurate în urma unei inundații

0

Cea mai mare despăgubire achitată anul trecut pentru pagubele provocate de o ploaie torențială unei companii asigurate s-a ridicat la aproximativ 7 milioane lei. Aceasta a fost plătită de o companie Membră UNSAR, în baza unei polițe de asigurare pentru bunuri și proprietăți destinată mediului de afaceri. 

Totodată, cele mai mari 20 de dosare de daună achitate companiilor, ca urmare a fenomenelor meteo extreme, cumulează circa 30 milioane lei. Așadar, este limpede că asistăm la manifestări tot mai frecvente și intense ale vremii – care pot afecta inclusiv buna desfășurare a afacerilor.

„Prevenția nu mai este opțională. Când vorbim despre o afacere, nu vorbim doar despre clădiri sau echipamente – vorbim despre oameni, despre locuri de muncă și despre lanțuri întregi de colaboratori. Protejarea acestora prin soluții de asigurare este un gest de responsabilitate. Asigurările oferă continuitate, stabilitate și încredere în momente dificile”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Președinte & Director General al UNSAR.

Indiferent de dimensiunea unei afaceri, pot apărea diverse situații neprevăzute: de la fenomene atmosferice, incendii, explozii, avarii ale utilajelor sau ale echipamentelor care pot periclita dezvoltarea unei companii. Spre exemplu, anul trecut, companiile de asigurări au achitat în fiecare zi peste 10 daune care au afectat bunurile și proprietățile companiilor. Chiar dacă riscul face parte din ADN-ul unui antreprenor, este bine de știut că există soluții de transfer al riscurilor către companiile de asigurări – specializate în gestionarea acestora. 

„Deși doar 1 din 5 companii este protejată printr-o asigurare de bunuri și proprietăți sau răspundere civilă legală, în fiecare zi se plătesc despăgubiri de circa 1 milion de lei pentru a oferi continuitate mediului antreprenorial. Incendiile, exploziile, fenomenele atmosferice, avariile echipamentelor sau fluctuațiile de personal sunt doar câteva exemple de provocări pentru care există soluții dedicate, oferite de companiile de asigurări”, a precizat Alina BĂRBULESCU, Specialist Asigurări Bunuri & Proprietăți în cadrul UNSAR.

Există situații care pot duce la întreruperea activității pe care niciun om de afaceri nu ar trebui să și le asume: incendii, cutremure, furtuni, inundații, avarii accidentale ale mașinilor / utilajelor, pierderi financiare etc. Astfel de evenimente pot genera pierderi importante din cauza încetării producției, a creșterii cheltuielilor de operare (de exemplu, dacă ești constrâns să te muți temporar în altă locație pentru continuarea activității), a imposibilității de a accesa facilitățile de lucru, a apariției unor eventuale blocaje pe lanțul de distribuție sau aprovizionare etc.

Tocmai de aceea, specialiștii recomandă ca fiecare afacere să aibă un plan de asigurări dedicat tipului de activitate. Indiferent că vorbim despre activități de birou, producție, consultanță, mentenanță, construcție sau distribuție – un plan de asigurări bine structurat, “anti-neprevăzut”, este soluția potrivită care poate oferi continuitate oricărui business.