Grupul TeraPlast a încheiat primul semestru al anului 2025 cu rezultate financiare consolidate în creștere solidă, pe fondul evoluției favorabile a pieței, atât din România, cât și din afara României. Cifra de afaceri a crescut cu 29% în S1/2025 față de S1/2024, de la 428 milioane de lei, la 552 milioane de lei. Evoluția principalelor segmente de activitate și eficiența operațională crescută au contribuit la o îmbunătățire a indicatorilor de profitabilitate, grupul înregistrând un rezultat net pozitiv, de 3,4 milioane de lei în prima jumătate a anului 2025, cu toate că deprecierea monedei naționale a avut un impact de 4,3 milioane de lei asupra costurilor.
EBITDA a crescut cu 74% în prima jumătate a anului 2025 față de aceeași perioadă a anului 2024, de la 26 milioane de lei în S1/2024, la 47 milioane de lei în S1/2025, cu o marjă EBITDA de 8,5% după primele șase luni ale anului, în creștere cu 2,2% față de aceeași perioadă din 2024. Se remarcă faptul că segmentul principal al Grupului – Instalații – a revenit la finele primului semestru din 2025 la o marjă EBITDA de două cifre: 10,6%.
Vânzările în afara României au înregistrat aproape o dublare, de la 100 la 195 de milioane de lei, ajungând la 35% din cifra de afaceri în S1/2025, comparativ cu 24% din cifra de afaceri în perioada similară a anului 2024.
Cantitativ, volumele produse și livrate de Grupul TeraPlast au crescut cu 18% în primul semestru din 2025 față de aceeași perioadă din 2024, de la 54 mii de tone în S1/2024, până la 64 de mii de tone în S1/2025. Această creștere se datorează în special creșterii cantitative a segmentelor Instalații și Ambalaje.
„În primul semestru din 2025 am livrat rezultate în creștere, profitând de condițiile favorabile din piața de infrastructură. Deși nu am putut elimina integral efectele unor factori externi, precum fluctuațiile de curs valutar, costurile de finanțare în creștere sau scăderile din piața de ambalaje, am continuat să ne consolidăm poziția regională, cu accent pe profitabilitate. Succesul înregistrat de subsidiarele din afara României ne fac încrezători că internaționalizarea business-ului TeraPlast este calea corectă și ne dau curaj să continuăm pe acest drum. Integrarea achizițiilor începe să genereze beneficii vizibile în cadrul Grupului.
În acest context, am analizat posibilitatea creșterii estimărilor pentru anul acesta, însă am ales o abordare conservatoare. Incertitudinea din piață cu privire la ritmul în care vor continua investițiile în infrastructură în România ne-au făcut să fim prudenți, urmând să revenim asupra unei eventuale revizuiri a cifrelor pe acest an după trimestrul al treilea.”, a declarat dl Bogdan Crăciunaș (foto), Director Financiar al Grupului TeraPlast.
Rezultate S1/2025 vs S1/2024
sume în mii lei | S1/2025 | S1/2024 | VariațieS1/’25 vs S1/’24 |
Cifra de afaceri, | 551.847 | 428.028 | 29% |
din care | |||
Instalații* | 401.973 | 307.013 | 31% |
Granule* | 50.485 | 48.345 | 4% |
Ambalaje* | 74.798 | 49.561 | 51% |
Ferestre* | 24.592 | 23.110 | 6% |
Marja brută | 206.519 | 150.715 | 37% |
EBITDA, din care | 46.852 | 26.880 | 74% |
Marja EBITDA Grup | 8,5% | 6,3% | |
Instalații | 42.510 | 27.294 | 56% |
Marja EBITDA | 10,6% | 8,9% | |
Granule | 5.781 | 4.672 | 24% |
Marja EBITDA | 11,5% | 9,7% | |
Ambalaje | -1.508 | -5.987 | 75% |
Marja EBITDA | -2,0% | -12,1% | |
Ferestre | 70 | 901 | -92% |
Marja EBITDA | 0,3% | 3,9% | |
Rezultat net | 3.384 | -6.621 | 151% |
*Segmentul Instalații include sistemele complete pentru instalații ale TeraPlast, Grupul Wolfgang Freiler, Palplast Moldova, Aquatica Experience Group și PVC-ul reciclat micronizat al TeraPlast Recycling. Segmentul Granule include granulele PVC ale TeraPlast și granulele reciclate ale TeraPlast Recycling. Segmentul Ambalaje include ambalajele flexibile ale TeraBio Pack, Optiplast și folia stretch Opal. Segmentul Ferestre include ferestrele și ușile TeraGlass. |
„Am crescut pentru că ne-am ținut de drum și de viziune. La TeraPlast credem în lucrurile simple și corecte: muncă susținută, respectarea regulilor, plata corectă a taxelor, păstrarea oamenilor buni și atragerea de profesioniști din companii cu reputație. Dacă măcar una din trei firme din România ar da astfel de vești, că și-au crescut afacerile, că nu dau oameni afară, că investesc și fac performanță cinstit, cred că am avea mai multe știri care inspiră și dau încredere. Nouă ne place să dăm astfel de vești”, a adăugat dl Dorel Goia, Președintele Consiliului de Administrație TeraPlast.
73% din veniturile grupului provin din activitatea de instalații, cifra de afaceri în acest sector a afacerilor grupului înregistrând o creștere cu 31% față de S1/2024, de la 307 milioane de lei la 402 milioane de lei cu EBITDA de 42,5 milioane de lei după primele șase luni ale anului curent, cu 56% mai mult decât în S1/2024, în timp ce marja EBITDA a ajuns la 10,6%.
9% din veniturile grupului vin din afacerea cu granule unde cifra de afaceri a ajuns la 50,5 milioane de lei în S1/2025, în creștere cu 4% față de S1/2024, iar EBITDA a crescut cu 24% față de primul semestru din 2024, până la 5,8 milioane de lei, marja EBITDA fiind de 11,5%.
14% din veniturile Teraplast provin din activitatea cu ambalaje, segmentul care a avut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în S1/2025 comparativ cu S1/2024, în special datorită efectului de bază. Astfel, cifra de afaceri a crescut cu 51% comparativ cu prima jumătate a anului 2024, până la 74,8 milioane de lei. EBITDA negativă s-a redus de la -5,9 milioane de lei în S1/2024, la -1,5 milioane de lei după prima jumătate a anului 2025.
Evoluția segmentului a fost susținută de contribuția Optiplast și optimizările operaționale realizate la nivelul TeraBio Pack și Opal. În ciuda unui consum afectat de climatul economic, a presiunii concurențiale generate de importuri, dar și a volatilității materiilor prime, Grupul a reușit să reducă semnificativ pierderea, în paralel cu păstrarea concentrării asupra cotei de piață. Măsurile vor continua și în trimestrele viitoare.
4% din veniturile grupului Teraplast provin din afacerea cu ferestre, unde grupul a înregistrat o cifră de afaceri în creștere cu 6% comparativ cu primul semestru din 2024, iar EBITDA, deși în scădere, s-a menținut în teritoriu pozitiv, la 70 de mii de lei. Activitatea segmentului a fost influențată de reevaluările proiectelor publice de reabilitare finanțate prin PNRR, care au generat întârzieri atât în încasări, cât și în lansarea de noi lucrări. În acest context, cererea a avut de suferit, iar ritmul operațional a fost afectat. Cu toate acestea, segmentul a reușit să își păstreze stabilitatea financiară.