Grija față de cei dragi și banii: 8 din 10 români consideră produsele financiare o dovadă de afecțiune

0

Grija față de familie nu înseamnă doar cuvinte tandre sau prezență fizică, ci și alegeri financiare care construiesc stabilitate, siguranță și oferă bucurii. Potrivit studiului Despre bani 1:1 – Family, realizat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Appinio, 8 din 10 respondenți consideră produsele financiare și de asigurare ca fiind dovezi clare de afecțiune și responsabilitate față de cei dragi.

De la „un buchet de flori adus fără motiv” până la „un fond de economii creat pentru educația copilului”, românii folosesc frecvent banii ca mijloc de exprimare a iubirii. Cele mai frecvente gesturi menționate în studiu includ pregătirea mâncării preferate pentru cineva drag, renunțarea la planuri personale pentru a fi prezent într-un moment important și sprijin financiar pentru proiectele sau nevoile membrilor familiei. Peste 40% dintre cei cu venituri mai mari de 1.000 de euro spun că economisesc bani special pentru viitorul celor dragi, planifică vacanțe împreună sau organizează surprize personalizate.

„Românii își exprimă iubirea și responsabilitatea prin decizii inteligente. Așa cum oferi o îmbrățișare sau spui «te iubesc», la fel de puternic poate fi să pui bani deoparte pentru copilul tău sau să îți asiguri părinții. La Raiffeisen, vrem să fim partenerul acestor gesturi reale de grijă, oferind planuri financiare adaptate fiecărei etape a vieții clienților noștri și celor dragi lor”, a declarat Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX,  Raiffeisen Bank România.

Produsele financiare, percepute ca dovezi de afecțiune 

Pentru 43% dintre respondenți, grija față de cei apropiați înseamnă planificare, gestionare responsabilă a bugetului familiei și sprijin financiar în situații de urgență (43%). Unul din trei respondenți vede investițiile în educația și viitorul copiilor ca fiind o dovadă a grijii pentru cei dragi. Alte instrumente financiare avute în vedere sunt fondurile de economii pentru situații neprevăzute (29%) și asigurarea unei asistențe medicale de calitate pentru toți membrii familiei (22%). Jumătate dintre persoanele cu venituri de peste 1.000 de euro folosesc un fond de economii pentru urgențe. Tot în acest segment, unul din trei români consideră că accesul la asistență medicală de calitate pentru toți membrii familiei este o formă de grijă.

Întrebați despre ce produse financiare ar achiziționa pentru a-și arăta afecțiunea pentru cei dragi, respondenții au indicat contul de economii (49%), asigurarea de sănătate pentru familie (41%) și depozitul la termen (40%) ca fiind cele mai populare instrumente. Alte produse menționate au fost asigurarea de viață pentru membrii familiei (38%), contul curent (34%), asigurările de viață (26%) și produsele de investiții (21%).

Cercetarea Despre bani 1:1 – Family a fost realizată de Raiffeisen Bank România, în colaborare cu Appinio, prin metoda CAWI, pe un eșantion reprezentativ de 800 de respondenți între 18 și 55 de ani, în perioada august-septembrie 2025.