Atributele care aduc profit unui liceu privat

Date:

Interviu Muchait Biner, manager ICHB

Despre educație, despre învățământ și despre unități de învățământ private, deci despre businessul acestor unități educaționale, împreună cu invitatul Muchait Biner, manager al Liceului teoretic internațional de informatică din București din Colentina. Aș vrea să plecăm de la un element istoric. 23 de ani de activitate. Și vă mândriți că ați devenit cea mai mare școală din România din domeniul privat. Aproape 4.000 de elevi din peste 40 de țări, 85% români, 14% străini, aproape 450 de cadre didactice și peste 1.800 de elevi absolvenți. Iată statistica într-o singură frază care arată în cifre istoricul celor 23 de ani de existență. Care este principalul atribut al liceului despre care vorbim?
În legătură cu începutul istoric, în 1994 s-a deschis Liceul Internațional de Informatică din Constanța cu 19 elevi, în urma căruia s-a alăturat și Liceul Internațional de Informatică din București (International School of Bucharest), în 2003 școlile Spectrum, în 2010 în afară de Constanța și București s-au deschis în Iași, Cluj, Ploiești. Anul acesta în Colentina am deschis un nou campus, în București, în Oradea s-a mai deschis o școală internațională. Deci în șase orașe. Motto-ul nostru este „Mai mult decât educația”. Când s-a deschis școala noastră, deși încă nici clădirea nu era gata făcută, s-a deschis în ideea de a participa în educația societății, de a colabora împreună cu toți cei care sunt implicați în învățământ pentru o creștere naturală a țării și împreună să facem un schimb de experiență cu oameni de afaceri din Turcia și cei din România.

Aveți investiția din București (Colentina), Liceul internațional de informatică. Ce a însemnat investiția aceasta?
În 2010 am intrat în clădire. Liceul Internațional de Informatică, campusul din Colentina, s-a deschis anul acesta. În clădire noi am făcut o investiție de peste 6 milioane de euro. O investiție imensă, cu toate dotările care sunt necesare pentru o școală de calitate. Toată aparatura, laboratoarele. Am luat clădirea când era la roșu și a trebuit să punem toate accesoriile. Deși clădirea nu avea, noi am atașat în structura principală o bibliotecă, am adăugat un amfiteatru mare de 300 de locuri, spații de sport nu aveau și atunci a trebuit să mai facem o clădire alături, cu o sală de gimnastică, sală de forță, sală de fitness. O sală de sport omologată pentru meciuri, care se folosește în diverse campionate.


Este deja arhicunoscut că România se laudă mult cu talentele pe care le generează și le dezvoltă în zona IT. Ce se întâmplă cu absolvenții acestui liceu?
Liceul Internațional Particular de Informatică Constanța, din 1994, s-a deschis cu ideea aceasta de informatică pentru că de abia intraseră calculatoarele în casele noastre și se vedea clar că este un viitor strălucit cu partea aceasta de IT. De aceea am zis că trebuie să creștem niște elevi care să fie capabili să folosească aceste instrumente oriunde se duc ei. Am început să-i pregătim pe partea de informatică. Dar în afară de olimpiada de informatică pentru care noi îi pregăteam pe ei, pe partea de programare mai mult, acum 14 ani în București, în sălile noastre de sport unde aveam campusul vechi la Dristor, ne-am gândit să facem un concurs de proiecte informatice care se numește Informatrix. Din local, când am început, în momentul de față a ajuns un concurs internațional la care participă deja peste 40 de țări, peste 200 de proiecte internaționale din Mexic, din America, din Europa, Africa, Asia, din toate continentele. Foarte interesant, acum câțiva ani de exemplu a venit un copil din Ucraina, îmi aduc aminte, punea o cască pe cap prin care controla mașina fără să vorbească, fără să dea nici o comandă, doar cu gândul.
Cât de mult și cum anume încurajați spiritul antreprenorial în rândurile elevilor voștri?
Chiar în a doua sau a treia ediție de Informatrix au venit din România niște elevi cu niște proiecte interesante. Unul din ele chiar era tastatura invizibilă, adică vă puneați mâinile pe masă pur și simplu, tastați și apăreau pe monitor prin niște lumini. Acest proiect a fost vândut unei firme de securitate foarte mare din lume. Un alt concurs este FirSTep, prin care noi îi îndrumăm pe ei să facă niște proiecte pentru care să facă și prezentări, un filmuleț, un pliant, să învețe să-și vândă proiectul. Individual sau chiar în echipă, aceste proiecte sunt prezentate în fața clasei, în fața școlii, în săptămânile curriculare. După aceea ei participă la concursurile FirSTep unde prezintă în fața juriului aceste proiecte. Și așa îi motivăm. De fapt, îi pregătim pentru viața de după școală.

Așa traduceți sloganul „Mai mult decât educația”?
Nu numai prin aceste proiecte, pentru că avem și activități cultural-sportive. Școala nu înseamnă doar matematică, fizică, chimie, biologie, ci înseamnă și cultură, și sport, înseamnă și comunicare, înseamnă și siguranță. Aceste elemente sunt importante. Și în legătură cu absolvenții noștri, sunt peste 300 de copii care lucrează pe partea de IT, printre care la Google avem absolvenți care lucrează la Pinterest, Instagram, la Facebook. Datorită pregătirii lor din școlile noastre ajung la universități foarte bune. Anul trecut, de exemplu, noi am trimis la Harvard 2 copii, la Cambridge – 6 copii, la Princeton – 1 copil. Anul acesta la Cambridge am trimis 10 copii, la MIT – 1 copil, la Harvard – 1 copil. De exemplu, unul din absolvenții noștri de la Harvard, Constantinescu, s-a întors în țară și a deschis propriul business, o firmă de consiliere pentru copii, pentru elevi, cum anume pot ei să plece la universitățile din afară. L-am și invitat la școlile noastre să le vorbească copiilor despre aceste subiecte. A terminat matematica la Harvard și acum chiar participă în economia țării.

Care este cea mai mare greutate a unui manager de liceu privat?
Nu este una singură. Sunt mai multe aspecte pe care trebuie să le acoperim, printre care pe primul loc vine siguranța copiilor din școala noastră, pe al doilea loc este succesul copiilor, curricula pe care noi o aplicăm și trebuie să o îmbogățim pentru că avem obligația de a avea niște lucruri în plus față de celelalte școli ca să fim aleși. Și pentru lucrul acesta trebuie foarte mult lucrat. Cu o varietate de activități extracurriculare trebuie să venim în ajutorul elevilor pentru o dezvoltare echilibrată a lor.

Care este gradul de recunoaștere a claselor, a diplomelor, a programei, a curriculei acestui liceu?
Școlile Spectrum și Liceul Internațional de Informatică sunt școli acreditate de Ministerul Educației Naționale. Vă spun acreditate, pentru că există doi pași pentru a ajunge la acreditare. Primul pas este vorba de autorizarea provizorie. Întâi se dă o autorizație de funcționare, în urma căreia trebuie să avem generații de absolvenți, se verifică curricula, profesorii care sunt cu normă întreagă la noi, proporțiile, procentul. Sunt foarte multe condiții. ARACIP-ul este agenția care vine și ne verifică periodic. Și atunci noi ca școală avem obligația să îndeplinim aceste sarcini și suntem acreditați din partea Ministerului Educației Naționale, ceea ce înseamnă că nu avem nici o diferență față de o școală de stat decât din punct de vedere al diplomelor. Diplomele nu sunt date din partea liceului, ci sunt date din partea Ministerului Educației.

În ce limbă se țin cursurile în liceul dumneavoastră?
Toate clasele, începând de la 0 până în clasa a IX-a, până la liceu, limba de predare este limba română la școlile cu curricula națională. Începând din clasele a IX-a, la toate clasele, avem matematică, fizică, chimie, biologie, informatică cu predare în limba engleză, iar la școala internațională limba de predare este doar limba engleză, începând de la grădiniță până în clasa a XIII-a.

Cum vedeți dumneavoastră viitorul?
În primul rând, doresc să informez că educația este cel mai important lucru dintr-o țară. Oamenii educați vor face lucruri frumoase pentru o țară. Având în vedere numărul elevilor, copiilor care vin, la clasele primare sunt 150.000 de copii, la grădinițe sunt vreo 400.000 de copii, ceea ce înseamnă că în viitorul apropiat în clasele primare o să fie foarte mulți elevi. Toate cadrele didactice, toți directorii de la școli dacă s-ar ocupa de acești elevi, maxim în 15-20 de ani România s-ar schimba și ar deveni o țară minunată.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Restart Energy a finalizat un proiect fotovoltaic pentru compania Dip&Gip, în valoare totală de peste 200.000 de euro

Restart Energy a finalizat construcția și instalarea unui...

ANALIZĂ XTB Radu Puiu: Coolcationing, noua tendință în turism pe fondul încălzirii globale

În lumina actualei crize climatice, oamenii își reorientează destinațiile...

ASE 4.0 – INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA UNIVERSITĂȚII 

Academia de Studii Economice din București – liderul învățământului...