Deficitul de personal pentru marile rețele din comerțul alimentar modern, experimentat înainte de pandemie, se repetă astăzi, fiind observat și de ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. Acest fenomen este mai accentuat pentru recrutarea de angajați care vizează activități din categorii precum: lucrători comerciali, casieri, pickeri sau lucrători polivalenți.

În prezent, ESSA are parteneriate pe termen lung cu cinci rețele de tip hipermarket, supermarket și cash & carry, asigurând serviciile în aproximativ 2.108 puncte de vânzare.

„Ponderea cea mai mare de angajați, pentru anul 2021, se întâlnește la categoria picking. Avem solicitări de peste 300 persoane, pentru o singură comandă, durata de delegare fiind de cel puțin șase luni, la nivel național. În trimestrul al doilea al acestui an, s-a resimțit lipsa de personal disponibil. Piața a revenit practic la comportamentul de dinainte de criză, la momentul în care angajatorii erau cei intervievați și nu candidații. Numărul mic de aplicanți și cel mare de joburi disponibile fac ca flexibilitatea angajatorilor să fie una foarte mare”, declară Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament

DISTRIBUIȚI